|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۴۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
از سوی دیگر، دنی دانون، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ایران را به شلیک موشک‌ زمین به زمین میان‌برد متهم کرد که به ادعای او سامانه‌ دفاع موشکی اسرائیل آن را رهگیری کرد.
 نماینده دائم سوریه در شورای امنیت احتمال بمباران فرودگاه تل‌آویو را در سایه عدم پاسخ بین‌المللی به حملات خصمانه اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق مطرح کرد.

 بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در شورای امنیت در سخنرانی خود در برابر این شورا تهدید کرد که در صورتی که شورای امنیت تدابیر لازم برای توقف تجاوزات مکرر اسرائیل به خاک سوریه را لحاظ نکند کشورش نیز از حق قانونی‌اش در دفاع از خود استفاده می‌کند، واکنش به تجاوز اسرائیل علیه فرودگاه بین‌المللی دمشق مقابله به مثل و بمباران فرودگاه تل‌آویو خواهد بود.

جعفری تاکید کرد: بمباران اسرائیل نقض علنی قانون بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت محسوب می‌شود و به منزله اخلال در ماموریت نظارت سازمان ملل است که مشروعیت رویکرد سازمان ملل را از بین می‌برد.

نماینده سوریه خاطرنشان کرد، این حملات و تجاوزات رخ می‌دهند چون شورای امنیت به خوبی به وظیفه‌اش عمل نکرده چون آمریکا حمایت نامحدود صورت می‌دهد و هیچ مواخذه‌ای در کار نیست حتی صوری.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این مقام سوری به حمایت اسرائیلی‌ها از گروه‌های تروریستی اشاره کرد که از سوی شورای امنیت به دلیل حمایت سه کشور غربی و شهادت‌های جعلی محکوم نشد.

وی با تاکید بر اینکه این امر هرگز سوریه را از بازپس‌گیری جولان اشغالی که قابل چشم‌پوشی نیست، بازنمی‌دارد، گفت: سوریه با تمام ابزارهای قانونی عمل خواهد کرد و هرگز طولانی شدن این موضوع آن را از روی میز ما برنمی‌دارد.

جعفری اظهار کرد: گزارش نیکولای ملادینوف،‌ فرستاده سازمان ملل به منطقه عمدا جنایت‌های اسرائیل و اقدامات سرکوبگرانه هر روزه اشغالگران در سرکوب ساکنان جولان اشغالی را نادیده گرفت و تعمدا بدون محکوم کردن تجاوزات تقریبا هر روزه اسرائیل به خاک سوریه به مسائل دیگر پرداخت در حالی که جای پرداختن به آخرین تجاوز اسرائیل بمباران فرودگاه بین‌المللی دمشق از حریم هوایی لبنان، اراضی اشغالی و دریاچه طبریا در جولان اشغالی کاملا در این گزارش خالی بود

وی خاطرنشان کرد، زمان آن رسیده شورای امنیت برای توقف تجاوزات اسرائیلی تدابیر لازم را اتخاذ کند. سیاست‌های انگلیس،‌ فرانسه و آمریکا کاملا با مسؤولیت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی براساس قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل تناقض دارد.

نماینده دائم سوریه از کشورهای حامی رژیم اشغالگر خواست در مواضع و سیاست‌های خود بازنگری کرده و به قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های بین‌المللی مراجعه کنند چون در غیر این صورت سرنوشت این سازمان بین‌المللی محکوم به تکرار شکست جامعه ملل (یا مجمع اتفاق ملل، یک سازمان بین‌المللی میان دولتی که در نتیجه امضای عهدنامه ورسای طی سال‌های ۱۹۱۹ و ۱۹۲۰ میلادی تأسیس شد) است.

جعفری افزود: بارها گفته‌ایم مصیبت‌هایی که به کشورهای ما وارد شده به دلیل نقض قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل از طریق ائتلاف‌های غیرقانونی است که عراق، لیبی،‌ سوریه،‌ یمن و دیگر کشورها را هدف قرار داده‌اند و نیز به دلیل دعوت به نشست‌هایی فرای شورای امنیت است، نظیر "نشست ورشو" یا دعوت به تشکیل "ائتلاف استراتژیک خاورمیانه" که کارشناسان اطلاعاتی آن را ناتوی خاورمیانه مطرح می‌کنند. سوال اینجاست از کجا این ائتلاف‌ها نشات می‌گیرند؟ این نشست‌ها مشروعیت خود را از کجا به دست می‌آورند؟ آیا قانون بین‌المللی و احکام منشور روابط بین‌الملل آنها را قانونی می‌دانند یا تمایلات و برنامه‌های برخی کشورهای نابودگر؟ آیا حق با ما نیست از این تریبون بین‌المللی هشدار دهیم که اگر ما همگی جلوی سیاست‌های این کشورها را نگیریم سرنوشتی مشابه سرنوشت جامعه ملل در انتظار سازمان ملل کنونی است. نبود سازمان ملل و نظارت نداشتن بر نشست ورشو دال بر این است که این رویکرد در حل ماموریت سازمان‌دهندگان کنفرانسی درباره تدوین "استراتژی مشترک" ویژه وضعیت خاورمیانه سهمی نخواهد داشت.

پیرو حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه سازمان ملل از سوریه و اسرائیل خواسته است نهایت خویشتن‌داری و توقف اقدامات خصمانه را رعایت کنند.

از سوی دیگر، دنی دانون، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ایران را به شلیک موشک‌ زمین به زمین میان‌برد متهم کرد که به ادعای او سامانه‌ دفاع موشکی اسرائیل آن را رهگیری کرد.

جاناتان کوهن، معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با تکرار ادعاهای سفیر رژیم صهیونیستی، ایران را به شلیک موشک بالستیک به اراضی اشغالی از طریق خاک سوریه متهم کرد.

او از حق رژیم صهیونیستی در دفاع از خود حمایت کرد و گفت، جای صحبت کردن درباره مسائل خاورمیانه در ورشو در کنفرانس وزارتی است که تحت نظارت آمریکا برگزار می‌شود زیرا شورای امنیت با این گزارش‌های بی‌فایده وقت خود را هدر می‌دهد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین