|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۲۴۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار بود در این نشست حضور یابد اما به دلیل تعطیلی دولت در آن شرکت نکرد. همچنین پیام "نخست آمریکای" ترامپ با درخواست‌های داووس مبنی بر یک جهان متحدتر در تضاد است.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در جریان حضور در نشست اقتصادی داووس، سوئیس گفت که رئیس جمهوری آمریکا باید استعفا دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، به نقل از خبرگزاری رویترز، صحبت‌های جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا در این نشست که شرکت کنندگانش بیشتر تجار، اساتید و رهبران جهان بودند، در ابتدا باعث خنده حضار شد اما بعدا آنها دست زدند و او را تشویق کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار بود در این نشست حضور یابد اما به دلیل تعطیلی دولت در آن شرکت نکرد. همچنین پیام "نخست آمریکای" ترامپ با درخواست‌های داووس مبنی بر یک جهان متحدتر در تضاد است.

کری در جریان سخنرانی برای گروهی در این نشست با اعلام اینکه فکر می‌کند ترامپ توانایی گفتگوهای بزرگ را ندارد، ادامه داد: او هرگز این گفتگوها را "جدی" نگرفته است.

کاخ سفید تاکنون به این صحبت‌ها واکنشی نشان نداده اما ترامپ از رسانه‌ها بابت اینکه وی و رویکردش را در قبال داووس نمی‌فهمند، انتقاد کرد.

ترامپ در توئیتی کمی پی از آنکه کری از وی خواست تا استعفا دهد، نوشت:‌ آخرین باری که به داووس رفتم، اخبار جعلی گفتند که من نباید به آنجا می‌رفتم. امسال، به دلیل تعطیلی دولت، من تصمیم گرفتم به داووس نروم و اخبار جعلی گفتند که باید آنجا می‌بودم. حقیقت این است که مردم، رسانه‌ها را بهتر از آنکه رسانه‌ها آنها را بشناسند، می‌فهمند.

 قرار بود بسیاری از اعضای کابینه ترامپ در نشست امسال داووس شرکت کنند و به شفاف سازی دیدگاه‌های دولت واشنگتن درباره تجارت و سیاست خارجی آن بپردازند اما به دلیل تعطیلی دولت که باعث عدم پرداخت به ۸۰۰ هزار کارمند فدرال شده، در کشور ماندند.

با این حال، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک تله‌ کنفرانس کوتاه، شرکت کنندگان را داووس را خطاب قرار داد و گفت که دولت ترامپ دست از حمایت برای توافقات تجاری و اقدامات امنیتی قرن ۲۱ برنداشته است.

وی ادامه داد: بعضی اوقات پرسش سوالات عجیب باعث می‌شود تا سایرین کمی نگران شوند. شاید آنها آماده مطرح کردن این مشکلات نیستند. اما ما هستیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین