|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۳
کد خبر: ۲۴۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه بار دیگر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان را به دلیل تعطیلی دولت مورد انتقاد قرار داد و وی را به رفتارهای غیرمنطقی متهم کرد.
 «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه بار دیگر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان را به دلیل تعطیلی دولت مورد انتقاد قرار داد و وی را به رفتارهای غیرمنطقی متهم کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: پلوسی چنان غیرمنطقی رفتار کرده و آن قدر به سوی چپ سوق یافته، که رسما به یک دمکرات رادیکال تبدیل شده است.
وی در ادامه این توییت آورد: نانسی به حدی از «چپی های» حزب خود تاثیر گرفته که توان کنترل را از دست داده است.
اختلاف ترامپ و دمکرات های کنگره بر سر تامین بودجه مورد نیاز برای احداث دیواری در مرز آمریکا – مکزیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجران به خاک ایالات متحده، باعث تعطیلی یک‌ماهه دولت فدرال شده است.
این توییت انتفادآمیز ترامپ پس از آن منتشر شد که پلوسی پیشنهاد رئیس جمهوری برای توافق در زمینه مهاجرت و امنیت مرزی را رد کرد.
ترامپ نیز با اعلام اینکه دمکرات ها از جمله پلوسی پیشنهاد من را رد کردند، گفت که آنها چشمشان را به روی جرم و جنایت و مواد مخدر بسته اند و تنها (انتخابات ریاست جمهوری) 2020 را می بینند که البته قرار نیست در آن پیروز شوند.
ترامپ روزگذشته (شنبه) توافقی را پیشنهاد داد که به موجب آن مبلغی بالغ بر پنج میلیارد دلار برای تامین بودجه احداث دیوار مرزی اختصاص یابد و در ازای آن، امتیازاتی به دو گروه از مهاجران تعلق گیرد، یکی افرادی موسوم به رویاپردازان که مشمول طرح مهاجرتی داکا می شوند و دیگری افرادی که مهلت اقامتشان در آمریکا رو به اتمام است.
رویاپردازان به مهاجرانی اطلاق می شود که در زمان کودکی به طور غیرقانونی به آمریکا آورده شدند و به موجب طرح داکا، از خطر اخراج در امان ماندند.
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سلسله توییت های روز یکشنبه خود، اقتصاد حال حاضر کشورش را مورد تمجید قرار داد و در توییتی نوشت: ما یکی از بهترین اقتصادها در تاریخ کشورمان را دارا هستیم. تولید ناخالص داخلی بالا، پایین ترین میزان بیکاری، بازگشت شرکت ها به آمریکا در شمارگان بزرگ، انعقاد توافق های تجاری جدید و عالی و خیلی موارد دیگر. اما رسانه ها اشاره کمی به آنها می کنند.
این در حالی است که «برنی سندرز» سناتور ارشد کنگره در مقاله ای در گاردین نوشت که سخنان ترامپ مبنی بر پر رونق بودن اقتصاد کشور درست است؛ اما تنها برای یک درصد از ثروتمندترین افراد آمریکا صدق می کند.
وی یادآور شد که از زمان روی کار آمدن ترامپ ثروت پنج نفر از پولدارترین افراد آمریکا بیش از 100 میلیارد دلار افزایش داشته است. این روند برای قشر متوسط و کارگر خیلی هم مناسب نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین