|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۴۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
تعرفه‌های درآمدی یکی ازبند‌های مورد توجه در لایحه بودجه سال آینده است. ۴۹ موضوع در جدول تعرفه‌های درآمدی لایحه بودجه ۹۸ تنظیم شده که درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر، صدور انواع کارت معافیت خدمات سربازی، درآمد حاصل از حق الثبت دارو و صدور کارت هوشمند ملی است.
بررسی جداول تعرفه و عوارض تعیین شده در لایحه بودجه ۹۸ نشان می‌دهد، مبالغ صدور دفترچه بیمه سلامت و کارت هوشمند افزایش یافته، اما عوارض خروج از کشور تغییری نکرده است.

 لایحه بودجه ۹۸ صبح امروز (سه شنبه) از سوی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

تعرفه‌های درآمدی یکی ازبند‌های مورد توجه در لایحه بودجه سال آینده است. ۴۹ موضوع در جدول تعرفه‌های درآمدی لایحه بودجه ۹۸ تنظیم شده که درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر، صدور انواع کارت معافیت خدمات سربازی، درآمد حاصل از حق الثبت دارو و صدور کارت هوشمند ملی است.

** حذف خرید سربازی

طرح خرید سربازی در لایحه بودجه ۹۸ حذف شد ضمن آنکه درآمد حاصل از صدور انواع کارت معافیت دائم مشمولان وظیفه از خدمت سربازی یکی از بند‌های درآمدی لایحه بودجه سال آینده است که نسبت به امسال تغییری نکرده است.

صدور کارت معافیت برای افراد با تحصیلات دکترای تخصصی و مشمولان ایرانی خارج از کشور یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، تحصیلات دکترای حرفه‌ای و کارشناسی ارشد یک میلیون و ۴۰ هزار تومان، کارشناسی و فوق دیپلم و دیپلم ۳۲۵ هزار تومان، زیر دیپلم ۹۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مددجویان کمیته امداد نیز پنج هزار تومان است.

** ثابت ماندن میزان عوارض خروج مسافر

در لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر از مرز‌های کشور نسبت به قانون بودجه امسال تغییری نکرده است. براین اساس عوارض خروج برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان، زائران عمره مفرده و حج ۱۱۰ هزار تومان است.

عوارض خروج هوایی زائران عتبات عالیات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان و عوارض زمینی زائران ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است. زائران اربعین از ۲۴ شهریورماه تا ۱۲ آبان ماه ۹۸ که از مرز‌های زمینی به مقصد کشور عراق ازکشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

** هزینه تعویض پلاک سال آینده

در لایحه بودجه سال آینده تعرفه واگذاری و تعویض پلاک وسایل نقلیه تغییری نکرده و برای خودرو ۱۰۰ هزار تومان و موتورسیکلت ۲۵ هزار تومان است.

** هزینه صدور کارت هوشمند ملی ۲۵ هزار تومان

درآمد حاصل از ثبت نام و صدور کارت هوشمند ملی در لایحه بودجه ۱۳۹۷ کلید خورد و مبلغ آن ۲۰ هزار تومان تعیین شد. براین اساس در لایحه بودجه ۹۸ نیز ثبت نام کارت هوشمند ملی ۲۵ هزار تومان تعیین شده است. در صورت مفقودی برای صدور مجدد کارت در نوبت اول ۵۰ هزار تومان، در نوبت دوم ۷۰ هزار تومان و در نوبت‌های بعد ۱۰۰ هزار تومان مقرر شده است.

** تعرفه صدور دفترچه بیمه سلامت

در لایحه بودجه سال آینده، هزینه تعویض دفترچه بیمه سلامت سه هزار تومان، صدور مجدد دفترچه بیمه در صورت مفقود شدن در نوبت اول ۹ هزار تومان و در نوبت‌های بعدی ۱۸ هزار تومان است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین