|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۴۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
عراق توانایی پایبندی به تحریم‌های ضدایرانی آمریکا را ندارد زیرا این کشور با تهران مرزهای طولانی دارد و در زمینه‌های انرژی و تبادلات تجاری نیز این دو کشور با هم همکاری دارند.
یکی از اعضای کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به اینکه این کشور می‌خواهد هم‌زمان با تهران و واشنگتن رابطه داشته باشد، افزود: دولت عراق قصد دارد یک هیات بلندپایه به ریاست برهم صالح، رئیس‌جمهور این کشور به واشنگتن بفرستد تا در رابطه با معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا گفت‌وگو کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، عامر الفایز، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه اعلام کرد که دولت عراق قصد دارد یک هیات بلندپایه به ریاست برهم صالح، رئیس‌جمهور این کشور به واشنگتن بفرستد تا در رابطه با معافیت عراق از تحریم‌های آمریکا گفت‌وگو کنند.

وی افزود: عراق توانایی پایبندی به تحریم‌های ضدایرانی آمریکا را ندارد زیرا این کشور با تهران مرزهای طولانی دارد و در زمینه‌های انرژی و تبادلات تجاری نیز این دو کشور با هم همکاری دارند.

الفایز در ادامه گفت: عراق می‌تواند بطور قطعی تحریم های آمریکا علیه ایران را نپذیرد و به آنها پایبند نباشد اما این کشور می‌خواهد هم‌زمان با تهران و واشنگتن روابطی داشته باشد.

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق با اشاره به اینکه دولت عراق وارد اختلافات منطقه‌ای و بین‌المللی نخواهد شد و روابط بین‌المللی و اقتصادی‌اش را در معرض خطر قرار نمی‌دهد، افزود: هیات عراقی در مرحله آتی و بعد از تکمیل کابینه عادل عبدالمهدی و همچنین بعد از تصویب بوجه دولت فدرال به واشنگتن خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز برخی شخصیت‌های عراقی به عادل عبدالمهدی ، نخست وزیر عراق پیشنهاد دادند تا به واشنگتن برود و با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیدار  و از بروز فاجعه برای عراق بعد از پایان مهلت آمریکا به آنها برای وارد کردن برق از ایران جلوگیری کند.

براساس این گزارش ، در جریان بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تعدادی از شرکت‌ها و موسسات، افراد و گروه‌های جدیدی نیز مورد تحریم قرار گرفتند.  در این لیست که به ادعای دولت آمریکا علیه دولت ایران است اما درواقع تاثیر مستقیم آن بر مردم بوده و نیازهای اصلی آنها را هدف قرار داده است  ۵۰ بانک و زیرمجموعه‌های آنها مورد تحریم قرار گرفتند. همچنین در این تحریم‌ها خطوط کشتیرانی ایران و هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز به چشم می‌خورد.

پس از وضع این تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران سفارت آمریکا در بغداد در ویدیویی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، اعلام کرد: آمریکا به عراق یک معافیت موقتی به مدت ۴۵ روز برای ادامه خرید گاز طبیعی و برق از ایران داده است. پس از پایان این مهلت ۴۵ روزه دفتر اطلاعاتی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که معافیت عراق برای خریداری برق از ایران، به ۹۰ روز افزایش یافته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین