|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۲۴۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸
استاد زیست‌شناسی دانشگاه خوارزمی و عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: از زمان پیدایش حیات روی زمین تاکنون پنج دوره انقراض در آن اتفاق افتاده و اکنون در دوره ششم انقراض هستیم.
 استاد زیست‌شناسی دانشگاه خوارزمی و عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: از زمان پیدایش حیات روی زمین تاکنون پنج دوره انقراض در آن اتفاق افتاده و اکنون در دوره ششم انقراض هستیم.

به گزارش ایسنا، محمد نبیونی امروز شنبه 29 دی ماه در همایش مدیریت سبز اظهار کرد: عمر زمین حدود چهار میلیارد سال است.

وی ادامه داد: حیات از سه میلیارد سال پیش در روی زمین شکل گرفته و مهره داران هم حدود 700 میلیون سال است که بر روی زمین زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به عمر انسان بر روی زمین افزود: قدمت انسان روی زمین به کمتر از 130 هزار سال بر می‌گردد ولی طی همین مدت با اقداماتی که انجام داده به ششمین عامل انقراض کره زمین تبدیل شده است.

وی توضیح داد: از زمان پیدایش حیات روی زمین تاکنون پنج دوره انقراض در آن اتفاق افتاده و اکنون در دوره ششم انقراض هستیم.

وی ابراز کرد: طی مدت زمانی که انسان روی کره زمین زندگی می‌کند اقداماتی انجام داده که حتی حیات خودش را نیز به خطر انداخته است.

این مسئول توضیح داد: بدون شک اگر انسان اقدامی انجام دهد که بر روی حیات موجودات تاثیر بگذارد اثرات سوء آن به خودش نیز بر می‌گردد.

عضو شورای شهر کرج افزود: هوایی که تنفس می‌کنیم، آبی که می‌خوریم، طبیعتی که از آن لذت می‌بریم فقط متعلق به ما نیست و همه موجودات زنده سهمی از آن دارند بنابراین نباید با خودخواهی باعث نابودی آن شویم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به معضل آلودگی هوا گفت: امروز آلودگی هوا به معضلی جدی در  کلانشهرها تبدیل شده و سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند.

نبیونی خاطرنشان کرد: برای کاهش آلودگی هوا باید شهروندان را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ترغیب کرد و زیرساخت‌های این حوزه را تقویت کرد.

نبیونی در پایان با اشاره به دیگر اقدامات ضروری برای کاهش آلودگی هوا گفت: استفاده از وسایل نقلیه عمومی، مترو و دوچرخه، انتقال و ساخت کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها در خارج از شهرها، تهیه بنزین با فرمولی که بهتر بسوزد و کمتر آلودگی ایجاد کند، کاشت درختان و ایجاد فضای سبز در شهرها، حفظ و احیای جنگل‌ها، استفاده از سوخت گاز طبیعی و انرژی هسته ای، سرپوشیده کردن فاضلاب‌ها برای متصاعد نشدن گازهای ناشی از تجزیه آنها در برابر خورشید، دفع و نابود کردن صحیح زباله‌ها به ویژه زباله‌های بیمارستانی و...، از جمله اقداماتی است که با انجام آنها می‌توان از آلودگی هوا جلوگیری کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین