|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۴۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
نخست وزیر مالزی در سخنانی با اشاره بر اقدام‌های ناشایست رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد اتباع این رژیم حق ورود به مالزی را ندارند.
 نخست وزیر مالزی در سخنانی با اشاره بر اقدام‌های ناشایست رژیم اشغالگر قدس تاکید کرد اتباع این رژیم حق ورود به مالزی را ندارند.

 به گزارش فارس،‌ نخست وزیر مالزی شنبه بعد از ظهر در سخنانی، مجددا بر عدم اجازه ورود اتباع رژیم صهیونیستی به کشورش تاکید کرد.

 به نوشته وبگاه «بورنئو پست»، «ماهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی امروز در زمینه عدم مجوز ورود به شناگران تیم رژیم اشغالگر قدس به این کشور گفت که مالزی روابط دیپلماتیک با این رژیم ندارد و آن‌ها نباید وارد مالزی شوند.

ماهاتیر محمد در ادامه گفت که مالزی این حق را دارد تا مرزهای خود را بر روی افراد خاصی ، به ویژه آن‌هایی که اقدام‌های ناپسند انجام می‌دهند، ببندد و اصولا مرزها برای همین موارد هستند.

 وی در این زمینه اظهار داشت: «یک کشور این حق را دارد تا مرزهای خود را بر افرادی بسته نگه دارد در باره مالزی نیز ما اصلا رابطه دیپلماتیک با اسرائیل نداریم و هرچند خیلی‌ها جرات حرف زدن علیه آن‌ها را ندارند، اما در هر حال ما بر این باوریم که آن‌ها اقدام‌های نادرست بسیاری انجام می‌دهند .»

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت، شاید ما نتوانیم حرفی به دولت اسرائیل بزنیم، اما نباید نشان دهیم که دوست آن‌ها هستیم. نخست وزیر مالزی افزود که سخنان وی نباید یهودستیزانه تلقی شود.

مالزی میزبانی مسابقات جهانی شنای معلولان با حضور 70 کشور جهان است که قرار است 10 روز دیگر برگزار شود. دولت مالزی تصمیم گرفته این محرومیت را در تمامی رویداد‌ها به دلیل تنش‌های سیاسی که بین رژیم  اسرائیل و فلسطین وجود دارد، اعمال کند.

وزیر امور خارجه مالزی در گفت‌وگویی اظهار داشته بود، اگر ما میزبان یک رویداد بین‌المللی باشیم، اسرائیل اجازه ورود به مالزی را نخواهد داشت.  مالزی به عنوان کشور مسلمان روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد. چندی قبل نیز هزاران نفر در خیابان‌های این کشور در اعتراض به تصمیم آمریکا برای تشخیص قدس شریف (اورشلیم)  به عنوان پایتخت اسرائیل اعتراض کردند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین شنبه  با ارسال پیامی به ماهاتیر محمد  از مواضع وی در جلوگیری از ورود ورزشکاران رژیم صهیونیستی به مالزی قدردانی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین