|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۲۴۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
بعدازاینکه در سال 1984 در رقابت با والتر ماندیل برای کسب مقام معاون رییس‌جمهور شکست می‌خورد، تصمیم می‌گیرد که به رییس‌جمهور ایالات‌متحده در دور بعدی تبدیل شود. هارت در طول کمپین خود و برخلاف مدیر این کمپین یعنی بیل دیکسون، مطبوعات و رسانه‌ها را به چالش می‌کشد که او را در طول آخر هفته‌ها و درحالی‌که مشغول کمپین خود نیست، دنبال کنند.
در میان بلاک باسترهای بزرگ سینمایی دیدن شدن بسیار سخت است. گویا این بلاک باسترها تمامی هم ندارند و روزبه‌روز شاهد اکران فیلم‌هایی هستیم که از کامیک‌ها، رمان‌ها و یا کتاب‌ها اقتباس‌شده‌اند.

 بنابر اعلام ایران زیرنویس، حتی اگر با یک اثر اقتباسی روبرو نشویم، با دنباله‌ها و پیش‌درآمدهای فیلم یا سریال روبرو می‌شویم. تا زمانی هم که مخاطبان از این روند استقبال کنند، همچنان ساخت چنین فیلم‌هایی ادامه خواهد داشت. در سال‌های اخیر به کرات ثابت‌شده است که هدف اصلی سازندگان صرفا فروش فیلم است و برای این کار به بازیگران مشهور، کاراکترهای شناخته‌شده و جلوه‌های ویژه پناه می‌برند. در میان این فیلم‌های عامه‌پسند، فیلم‌هایی اکران می‌شوند که حرفهای زیادی برای گفتن دارند. البته این‌گونه فیلم‌ها یا دیده نمی‌شوند و اگر دیده شوند هم به اشتراک گذاشته نمی‌شوند. ژاپن که دارای یکی از بزرگ‌ترین صنعت‌های فیلم در جهان است، در چند سال اخیر فیلم‌های بی‌نظیری را روانه سینماها کرده است. سال 2018 هم از این قاعده مستثنی نبود و سینمای ژاپن در این سال دو فیلم کشتن (Killing) و دزدان فروشگاه (Shoplifters) را به عنوان نماینده‌های خود در مراسم‌ مختلف معرفی می‌کرد. در ادامه با معرفی این دو فیلم با همراه باشید.

فیلم دزدان فروشگاه (Shoplifters 2018)

این فیلم توسط کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و ویراستار ژاپنی هیروکازو کورئیدا کارگردانی شده و خود او نیز وظیفه نویسندگی فیلم را نیز بر عهده داشته است. کورئیدا قبلا با ساخت نویسندگی و همزمان کارگردانی فیلم‌هایی همچون پسر کو ندارد نشان از پدر 2013"، خواهر کوچک ما 2015"، «هیچ‌کس نمی‌داند 2004" و» زندگی پس از مرگ 1998" توانایی‌های خود را بارها و بارها ثابت کرده است. در این فیلم بازیگرانی همچون لیلی فرانکی، ساکورا آندو و کیرین کیکی بازی می‌کنند. فیلم دزدان فروشگاه برای اولین بار در تاریخ 13 می 2018 و در جشنواره فیلم کن به روی پرده رفت و جایزه نخل طلایی را از آن خود کرد.

این فیلم همچنین برای جایزه بهترین فیلم خارجی در مراسم گلدن گلوب هم نامزد شده بود که جایزه را به رقیب مکزیکی خود یعنی فیلم روما به کارگردانی آلفونسو کوارون واگذارد کرد. این فیلم ژاپنی بسیار مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است به طوری که کاربران زیادی هم‌اکنون به دنبال دانلود زیرنویس فارسی فیلم Shoplifters 2018 هستند. فیلم دزدان فروشگاه داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که وضع مالی چندان خوبی ندارند و مجبور به دزدی از فروشگاه‌ها هستند. با این وجود، هنگامی‌که آن‌ها با یک دختر بی‌خانمان را پیدا می‌کنند، او را خانه می‌آورند تا او مانند فرزندان خود بزرگ کنند؛ اما در ادامه انگیزه‌های آن‌ها برای محافظت و بزرگ کردن این بچه به چالش کشیده می‌شود.

این فیلم در تاریخ 23 نوامبر و در کنار فیلم‌هایی همچون کرید 2 و رقیب پیشتاز اکران خود را در آمریکا شروع کرد. فیلم رقیب پیشتاز یک فیلم بیوپیک در مورد زندگی سناتور سابق، گری هارت است هیو جکمن نقش آن را ایفا می‌کند. گری هارت سناتوری از ایالت کلرادو بود که در انتخابات ریاست جمهوری دموکراتیک پیشتاز بود. بعدازاینکه در سال 1984 در رقابت با والتر ماندیل برای کسب مقام معاون رییس‌جمهور شکست می‌خورد، تصمیم می‌گیرد که به رییس‌جمهور ایالات‌متحده در دور بعدی تبدیل شود. هارت در طول کمپین خود و برخلاف مدیر این کمپین یعنی بیل دیکسون، مطبوعات و رسانه‌ها را به چالش می‌کشد که او را در طول آخر هفته‌ها و درحالی‌که مشغول کمپین خود نیست، دنبال کنند.

هنگامی‌که عکس‌های او با روزنامه‌نگاری به نام دونا رایس در سال 1987 توسط یک گزارشگر میامی ریپورتر منتشر می‌شود، هارت به‌اشتباه خود پی می‌برد. او سعی می‌کند که اتهامات را از خود پاک کند اما موفق به انجام این کار نمی‌شود و به خاطر عواقب اعمالش رسوا می‌شود و کمپین ریاست جمهوری خود را از دست می‌دهد. فیلم رقیب پیشتاز هم‌داستان زندگی گری هارت را در این برهه زمانی روایت می‌کند. بازی جکمن که نقش هارت را ببازی می‌کند به‌شدت مورد تحسین قرارگرفته است. هیو جکمن که بیشتر برای ایفای نقش لوگان شناخته‌شده است، طرفداران خاص خود را دارد. باید ببینیم که طرفداران چقدر از این فیلم استقبال می‌کنند و به دنبال دانلود زیرنویس فارسی فیلم The Front Runner 2018 خواهند رفت.

فیلم کشتن (Killing 2018)

وظیفه کارگردانی این فیلم را شینیا تسوکاموتو بر عهده داشته است. این فیلم برای رقابت در میان فیلم‌های هفتاد و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز انتخاب شد. تسوکاموتو علاوه بر نویسندگی و کارگردانی فیلم، در کنار بازیگران دیگری همچون یو آئویی، تاتسویا ناکامورا و سوسوکه ایکه ماتسو به ایفای نقش می‌پردازد. این فیلم اکشن-درام داستان یک رونین (سامورایی بدون استاد) را در دوره ادو دنبال می‌کند. دوره ادو که از سال 1603 تا 1868 میلادی از تاریخ ژاپن را در برمی‌گیرد، دوره‌ای بود که مردم ژاپن تحت حکومت شوگون سالاری توکوگاوا زندگی می‌کردند. بیشتر سامورایی‌های افسانه‌ای ژاپن مربوط به این دوره هستند.

تاکنون فیلم‌های بی‌نظیری در مورد سامورایی‌ها ساخته‌شده و باعث شده تا افراد زیادی به این سبک فیلم‌ها جلب شوند. ایرانیان هم از این قاعده مستثنی نیستند و همواره در سایت‌های زیرنویس به دنبال زیرنویس فارسی هستند تا بلافاصله بعد از دانلود زیرنویس فارسی فیلم Killing 2018 به تماشای فیلم بنشینند. رونین داستان همواره نگران است و باوجوداینکه آشوب و درگیری‌ها جای خود را به صلح و آرامش داده اند، او همچنان نمی‌تواند آرام بگیرد. هنگامی‌که خبرهایی مبنی بر مذاکره با آمریکایی و شروع دوباره جنگ منتشر می‌شود، سرنوشت این رونین یک‌بار و برای همیشه عوض و وارد مسیر جدیدی می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین