|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۴۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
شاید رئیس‌جمهوری از روی بی‌تجربگی این اطلاعات را فاش کرده اما کارکنان وی باید در برابر این خطرات هوشیار باشند زیرا درز اینگونه اطلاعات نه تنها برای ما بلکه برای دیگر مردم نیز خطراتی به همراه دارد.
نانسی پلوسی اعلام کرد، افشاگری رئیس جمهوری درباره اینکه او و دیگر قانونگذاران با پرواز تجاری به افغانستان می‌روند این پرواز را بسیار خطرآفرین کرد که نهایتا به لغو آن انجامید.

به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و دیگر قانونگذاران را از انجام سفر با هواپیمای خصوصی نظامی به دلیل تعطیلی دولت منع کرد. پس از این اتفاق پلوسی و هیئت همراه تصمیم گرفتند که با پرواز تجاری به سفر بروند که قرار بود به دلایل امنیتی این سفر به صورت محرمانه انجام شود اما این خبر افشا شد و در نهایت سفر به افغانستان به دلایل امنیتی لغو شد.

کاخ سفید بلافاصله اعلام کرد که در پشت پرده افشای خبر نبوده و پلوسی را متهم به دروغ کرد.

پلوسی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما بر اساس گزارش‌های به دست آمده از افغانستان این سفر را انجام نمی‌دهیم، افشای سفر ما به افغانستان توسط رئیس‌جمهوری آمریکا، این سفر را بسیار خطرآفرین کرد. زیرا بازیگران بد متوجه شدند که ما داریم می‌آییم.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افشای این مساله را نقض آشکار پروتکل اعلام کرد و گفت: به طور استاندارد و معمول، اینگونه سفرها برای رفع خطرات احتمالی محرمانه نگه داشته می‌شوند.

کاخ سفید با رد اتهامات اعلام کرد: گروه‌های دیگر این خبر را فاش کردند.

یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد: زمانیکه نانسی پلوسی و چند نفر از اعضای کنگره برای سفر به افغانستان، بلیط رزرو کردند، همه جهان متوجه این سفر شدند. این ایده که ما هر گونه اطلاعاتی را که می‌تواند ایمنی و امنیت یک شهروند آمریکایی را به خطر اندازد، منتشر کرده‌ایم، یک دروغ است.

پلوسی اعلام کرد: شاید رئیس‌جمهوری از روی بی‌تجربگی این اطلاعات را فاش کرده اما کارکنان وی باید در برابر این خطرات هوشیار باشند زیرا درز اینگونه اطلاعات نه تنها برای ما بلکه برای دیگر مردم نیز خطراتی به همراه دارد.

وی ادامه داد: وزارت خارجه به ما اعلام کرده است که در شرایط کنونی انجام این سفر خطراتی به همراه دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی در توئیتر روز جمعه یک روز پس از نامه‌اش و لغو سفر پلوسی، وی به خاطر اینکه می‌خواهد کشور را ترک کند، انتقاد کرد.

وی در پیامی در توئیتر خطاب به پلوسی نوشت: من احساس می‌کنم که شما بهتر است در واشنگتن بمانید تا مذاکرات با من درباره دیوار امنیتی در مرز مکزیک را انجام دهید و بدین ترتیب تعطیلی دولت به پایان برسد.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین