|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۴۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
خطیب جمعه قم در ادامه، داشتن عقلانیت در برابر یاوه گویی های آمریکا و غربی ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید در برابر یاوه گویی های آنها عقب نشست، چرا که وعده، تهدید، امضا و تضمینشان هیچ اعتباری ندارد.
  امام جمعه موقت قم با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید انقلابی فکر کرده، عمل کند و انقلابی بماند گفت: در این راستا جوانان و مسئولان قم اجازه نمی دهند تا دشمن، این شهر را از محوریت انقلابی خارج کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر تاکید کرد: تغییر سبک زندگی اسلامی به غربی و تبدیل قم به عنوان آشیانه اهل بیت(ع) به مظهر دنیای مدرن غربی، نقشه دشمن است که بزرگان و مردم غیرتمند قم اجازه دست یابی این دستان خائن برای رسیدن به اهداف پلید خود را نمی دهند.

وی تصریح کرد: مصمم هستیم تا با هدایت مراجع و حوزه علمیه و با همت زنان، مران و جوانان قمی به اذن خدا و با برنامه ریزی و تدبیر و لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب، کسانی که ناآگاهانه در این راستا حرکت می کنند را ارشاد کرده و دست کسانی که آگاهانه، مغرضانه و سازمان یافته قصد تخریب قم را دارند با کمک دستگاه های انقلابی قم قطع کنیم. اولویت کار مسئولان باید حل مشکلات معیشتی مردم به ویژه قشرهای ضعیف باشد و از تریبون نماز جمعه از زبان عموم از دولتمردان می خواهیم به طور ملموس نشان دهند که به فکر حل مشکلات آحاد جامعه هستند.

سعیدی با تاکید بر اینکه ارائه آمار و خلاصه شدن در شعار، دردی از مشکلات مردم را دوا نمی کند، افزود: با وجود تذکرات رهبری، افرادی ظالمانه با انحصار طلبی و دلال بازی مانع پیشرفت کشور شده و در مسیر توسعه کشور کارشکنی می کنند.

سعیدی همچنین با بیان اینکه دولتمردان باید مراقب حرف و موضع گیری خود بوده و از رفتارهای اشرافی گری پرهیز کنند گفت: دشمن با شایعه سازی به دنبال خدشه به اعتماد مردم به مسئولان است که مردم باید نسبت به این توطئه دشمن آگاه بوده و مسئولان نیز در مسیر حل مشکلات مردم گام برداند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از فضای مجازی به منظور ترویج آرمان های اسلامی و انقلابی تاکید کرد: جوانان باید در راستای منویات رهبری از فضای مجازی برای ترویج انقلاب اسلامی استفاده کارآمد کنند.

خطیب جمعه قم در ادامه، داشتن عقلانیت در برابر یاوه گویی های آمریکا و غربی ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید در برابر یاوه گویی های آنها عقب نشست، چرا که وعده، تهدید، امضا و تضمینشان هیچ اعتباری ندارد. قدرت حقیقی عالم، قدرت لایزال الهی است و امام راحل با تکیه بر این آموزه الهی فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

تهدید سلامت اخلاقی جوانان و جامعه با استفاده از فیلترشکن

مهر نوشت:

محمدجواد باقری امام جمعه اسالم با اشاره به کارکردهای مثبت فضای مجازی و بیانات مقام معظم رهبری که «فضای مجازی می‌تواند ابزاری برای زدن بر دهان دشمنان باشد»، تصریح‌کرد: فیلترینگ و محدود کردن فضای مجازی سبب خروج بسیاری از نیروهای ارزشی و انقلابی از پیام‌رسانی همچون تلگرام و حضور افسار گسیخته دشمنان در این میدان شده است.

وی با بیان اینکه فیلتر کردن تلگرام جوانان آتش به اختیار در جنگ نرم را خلع سلاح کرد، ادامه داد: تلگرام باید رفع فیلتر شود تا جوانان انقلابی با استفاده از همین فضا بر دهان دشمن بکوبند.باقری با اشاره به اینکه فیلترینگ یعنی بالابردن دستها به نشانه تسلیم و پاک کردن صورت مسئله بوده که یقینا راه حل مشکل نیست، افزود: کشوری که می تواند موشک‌های دوربرد و ماهواره بسازد قطعا توانایی کنترل فضای مجازی را نیز دارد.

وی گفت: مردم در حالی از استفاده برخی امکانات فضای مجازی محروم می شوند که وزرای دولت، وکلای مجلس و برخی مسئولان ارشد نظام خودشان توئیت می کنند و فیلترها را دور می زنند. به جای فیلتر کردن باید فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی را نهادینه کنیم.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه دولت و متولیان امر فضای مجازی دستشان را از دکمه فیلترینگ بردارند، اظهارکرد: با فیلترکردن تلگرام مردم برای دسترسی به این پیام رسان به فیلترشکن روی آورده‌ و نه تنها از تلگرام دست برنداشته‌اند بلکه دریچه‌ای نامحدود به فضای مجازی برای آنها باز شده که مفاسد بیشتری به دنبال دارد. با این اقدام سلامت اخلاقی جوانان و جامعه به شدت تهدید می شود.

باقری ضعف پیام رسان‌های داخلی را هم از عوامل دیگر اقبال مردم به استفاده از فیلترشکن و دور زدن فیلترها دانست و گفت: وقتی نتوانسته‌ایم جایگزین و رقیبی همپای تلگرام ایجاد کنیم نباید آن را فیلترمی کردیم، با این کار اعتماد مردم از رسانه‌های داخلی سلب و متوجه رسانه‌های خارجی شد. پس از گذشت یکسال از فیلترینگ تلگرام، آمارها حکایت از عدم اقبال مردم به پیام رسان‌های داخلی و هجوم به سمت فیلترشکن یا نرم افزارهای مشابه تلگرام دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین