|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۴۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
در پایان این جلسه قانون‌گذاران انگلیسی طرح ترزا می برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا را به رأی گذاشتند که این رأی‌گیری با نتیجه ۴۳۲ رأی مخالف و ۲۰۲ رأی موافق همراه بود.

 بی بی سی نوشت: نمایندگان پارلمان بریتانیا به طرح ترزا می، نخست‌‌وزیر برای چگونگی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نه گفتند. این رای‌گیری که پس از ۵ روز بحث و تبادل نظر در پارلمان به رای نهایی گذاشته شده بود در نهایت با ۴۳۲ رای مخالف در برابر ۲۰۲ رای موافق به تصویب نرسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ اختلاف ۲۳۰ رای مخالف در این رای‌گیری بدترین شکست یک دولت بر سرکار در تاریخ بریتانیا است.

این رای‌گیری غروب سه شنبه (پانزدهم ژانویه) در حالی صورت گرفت که پارلمان بریتانیا طی ۵ روز گذشته درباره کلیات و مفاد این توافق به بحث نشسته بود.

اکنون با به حقیقت تبدیل شدن پیش‌بینی‌ها درباره رای نیاوردن توافق برگزیت در پارلمان بریتانیا، میزان آرای موافق و مخالف در ادامه راه تعیین کننده خواهد بود. بر این اساس گزینه‌هایی مانند تلاش دوباره برای رای‌گیری، کنار رفتن نخست وزیر و اعلام انتخابت زودهنگام، تاخیر در روند برگزیت و شاید تکرار همه‌پرسی مطرح شود.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت که پیش از رای‌گیری امروز گفته بود ترزا می در کسب اعتماد نمایندگان و رفع نگرانی‌های آنها درباره برگزیت "کاملا شکست خورده" دقایقی پس از رد طرح خانم می گفت این "مفتضح‌ترین شکست یک دولت بریتانیا در پارلمان از سال ۱۹۲۰ تاکنون بوده است".

کوربین همچنین با تاکید بر اظهارات قبلی خود مبنی بر "بی‌اعتمادی‌ کامل" پارلمان به ترزا می، رسما خواستار رای‌گیری فوری درباره سرنوشت خانم طی ۲۴ ساعت آینده شد.

همزمان دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این مخالفت قاطع پارلمان بریتانیا گفته از این بابت متاسف است و همزمان از خانم می خواسته که با توجه به رای‌گیری امروز هر چه سریع‌تر موضع جدید و برنامه بریتانیا برای چگونگی خروج از اتحادیه اروپا را به او ابلاغ کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین