|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۴۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
لوفیگارو در گزارشی برای جام ملت‌های آسیا از سه مدعی قهرمانی نام برد و نکات برجسته این جام را مورد ارزیابی قرار داد.
 لوفیگارو در گزارشی برای جام ملت‌های آسیا از سه مدعی قهرمانی نام برد و نکات برجسته این جام را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از لوفیگارو فرانسه، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در کشور امارات در حال برگزاری است و به همین خاطر به بررسی حضور این تورنمت در فوتبال جهان می پردازیم:

* ایران، ژاپن و کره جنوبی مدعیان قهرمانی

تیم های ملی فوتبال ایران، ژاپن و کره جنوبی را باید مدعیان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دانست. ایران با هدایت کارلوس کی‌روش در جام جهانی عملکرد خوبی داشت و توانست مراکش را شکست دهد و روند خوبی نیز در جام ملت‌ها داشته است. ژاپن موفق‌ترین تیم قاره با چهار قهرمانی را باید یکی دیگر از مدعیان قهرمانی دانست و کره جنوبی نیز در این جام حاضر است که ستاره‌های خوبی در ترکیب دارد و از مدعیان قهرمانی است.

* یمن و فراموشی جنگ

یمن در حالی در این رقابت‌ها حاضر است که در داخل شرایط سختی را تجربه می‌کند و حالا جام ملت‌ها فرصتی برای مردم این کشور است که اوضاع بد را فراموش کنند. ورزشگاه‌ها در یمن تخریب شده است. خیلی از بازیکنان اصلی این تیم در سال‌های اخیر از بین رفتند و اردوهای این تیم برای جام ملت‌ها نیز مختل شده بود. البته یمنی‌ها در اولین دیدار در جام ملت‌ها با ۵ گل شکست خوردند با این حال حضور در جمع بزرگان اتفاق خوبی برای این کشور است.

* قطر و عربستان بعد از بحران خلیج (فارس)

دو تیم قطر و عربستان در دیداری حساس در مرحله گروهی باید برابر هم به میدان بروند. بعد از بحران خلیج بین این دو کشور، این دیدار می‌تواند نقطه عطفی بین دو کشور باشد. به همین خاطر بوده است که جیانی اینفانتینو، رییس فیفا عنوان کرده است که فوتبال پلی برای ارتباط بین کشورها است و نباید مسائل سیاسی را با این رشته ورزشی در هم آمیخت.

* قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌شود

تیم ملی فوتبال قطر خودش را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کند. این کشور در سال ۲۰۲۲ اولین کشور عرب خواهد بود که میزبان جام جهانی می‌شود با این حال حاشیه‌هایی چون آب و هوا، شرایط بد کارگران و ۴۸ تیمی شدن جام جهانی این میزبانی را تهدید کرده است. قطر در رشته‌هایی چون هندبال و دوومیدانی توانسته است بازیکنان خارجی را جذب کند ولی این قوانین در فوتبال سختگیرانه است و به همین خاطر قطری‌ها با به خدمت گرفتن بازیکنان خارجی خوب و ایجاد کمپ اسپایر، سعی در پرورش بازیکنانی بزرگ برای آینده دارند که اکرم عفیف یکی از همین بازیکنان است.

* بازیکنان شاغل در لیگ فرانسه

بازیکنان خیلی کمی در لیگ فرانسه هستند که در جام ملت‌های آسیا بازی می کنند. هیروکی ساکایی مدافع تیم ملی ژاپن در تیم مارسی است و کاواشیما دروازه بان تیم استراسبورگ در این رقابت‌ها حضور ندارد. دیگر بازیکن حاضر در این رقابت ها که در لیگ فرانسه بازی می کند، سامان قدوس است که در بازی برابر یمن گلزنی کرد و در بازی برابر ویتنام نیز یک پاس گل داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین