|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۱
کد خبر: ۲۴۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و اهمیت تامین امنیت غذایی، دانشگاه آزاد اسلامی باید بستری ایجاد کند که جوانان به این حوزه علاقه‌مند شوند و ظرفیت رشته‌های مرتبط با کشاورزی در این دانشگاه تکمیل شود.
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه برای خوابگاه‌های متاهلی و مدارس عالی مهارت، برنامه‌ریزی کلان دارد.

 به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی در نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و امام خمینی(ره) واژه «اسلامی» را به عنوان پسوند این دانشگاه قرار دادند تا خط سیر دانشگاه مشخص باشد و این دانشگاه از تعهدات و تقیداتی که نظام سلطه به ما تحمیل می‌کند و مانع پیشرفت علم است، آزاد باشد و براساس مبانی اسلام فعالیت کند.

طهرانچی با بیان اینکه کارآمدی آموزش عالی یکی از مطالبات مردم از دانشگاه‌هاست، گفت: انتظار مردم از ما این است که جوان متخصص و کارآمد و آینده‌دار به جامعه تحویل دهیم. ۵۰درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۴ساله کشور برای تحصیل به دانشگاه‌ها می‌روند که ۸۵ درصد این جمعیت، خودشان هزینه تحصیل را برعهده دارند و دولت تنها برای ۱۵ درصد دانشجویان، آموزش عالی رایگان ارائه می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر دانشگاه‌ها نتوانند تعالی و کمال جوانان را برآورده کنند، مردم از دانشگاه‌ها روی برمی‌گردانند و صندلی‌ها زمانی خالی می‌شود که در تعلیم و تربیت کوتاهی شده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: موضوع عدم استقبال از رشته‌های غیرپزشکی تنها مربوط به کیفیت آموزش نمی‌شود، چراکه بسیاری از دانشگاه‌های مطرح کشور نیز در برخی موارد با عدم استقبال دانشجو مواجه هستند، بنابراین اگر به مطالبات جوانان توجه داشته باشیم و بتوانیم آینده آنها را تامین کنیم، خواهیم دید که متقاضیان برای ورود به دانشگاه در صف خواهند ایستاد.

طهرانچی با انتقاد از کاهش تعداد دانشجویان در رشته‌های کشاورزی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی هزار و ۶۸۰ عضو هیات علمی و مدرس رشته‌های کشاورزی در اختیار دارد، اما جمعیت دانشجویی این رشته‌ها حدود ۷هزار نفر است، یعنی به ازای هر سه دانشجو، یک استاد داریم که این موضوع باتوجه به اهمیت حوزه کشاورزی که حدود ۵ میلیون خانوار از این طریق درآمدزایی و ارتزاق می‌کنند، قابل قبول نیست.

وی افزود: با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و اهمیت تامین امنیت غذایی، دانشگاه آزاد اسلامی باید بستری ایجاد کند که جوانان به این حوزه علاقه‌مند شوند و ظرفیت رشته‌های مرتبط با کشاورزی در این دانشگاه تکمیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: مردم به جمهوری اسلامی ایران وفادار هستند و می‌خواهند حاکمیت الله، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بر کشور حاکم شود و آن را به هر حاکمیت دیگری ترجیح می‌دهند. وظیفه دانشگاه‌هاست که در آموزش عالی پیگیر این حاکمیت بوده و جوانان را برای زندگی در این بستر آماده کنند. نباید نسبت به آینده جوانان بی‌تفاوت باشیم.

طهرانچی با اشاره به پیشنهاد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مبنی بر راه‌اندازی ستاد اقامه نماز در واحدهای دانشگاهی این استان، گفت: استان‌ها هیچ محدودیتی برای این کار ندارند و تاکید هم بر این است که به جوانان اهمیت دهیم و با آنها صحبت کنیم که این موضوع می‌تواند با راه‌اندازی ستاد اقامه نماز و توجه به تعلیم و تربیت با روش ایجابی و محبتی، تحقق یابد.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه آزاد اسلامی برای تشویق جوانان به ازدواج، خاطرنشان کرد: برای این موضوع مهم، برنامه‌های کلانی داریم و اکنون در حال شناسایی ظرفیت‌های خالی خوابگاهی هستیم تا بتوانیم آنها را تبدیل به خوابگاه‌های متاهلی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در کنار دانشگاه‌ها، مدارس عالی مهارت ایجاد خواهد شد که با توجه به آمایش اشتغال استانی، دانش‌آموزان و دانشجویان مهارت‌های لازم را بیاموزند.  

طهرانچی با اشاره به انجام حسابرسی دقیق و شفاف از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: متاسفانه هیات‌های امنای استان و مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون حسابرسی مستقل نداشت که با تاکید دکتر ولایتی این امر توسط یکی از شرکت‌های معتبر و مستقل در حال انجام است و وضعیت مالی دانشگاه در سال ۱۳۹۵ مورد بررسی دقیق قرار گرفت و کمیسیون‌های دائمی جلسات ۵ ساعته روزانه برگزار کردند که به این ترتیب همه حساب‌های دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ۳۵ بسته مورد بررسی موشکافانه قرار گرفت.

وی گفت:  هیئت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید دارد که فعالیت‌های این دانشگاه شفاف باشد و به وظیفه خود در قبال مردم عمل کند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین