|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
آئین گشایش استودیوی موزه موسیقی
کد خبر: ۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
آئین گشایش استودیوی موسیقی دیروز تا حدودی جشن اهالی موسیقی به دلیل انتخاب علی مرادخانی به عنوان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. علی جنتی و محمدباقر قالیباف هم در این جشن شرکت داشند.

تدبیر و امیدعلی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس موزه موسیقی در مراسم افتتاح استودیوی این موزه گفت: آنچه که به یک ملت هویت می دهد فرهنگ آن ملت است و همچنین انسان هایی که در آن فضای فرهنگی زندگی می کنند. پرداختن به هنر و موضوعات فرهنگی باعث ماندگار شدن هویت یک ملت و فرهنگ آن می شود.

رئیس موزه موسیقی ادامه داد: از سال 73 که قرار شد چنین موزه ای راه اندازی شود، این مکان در اختیار ما قرار داده شد و بدون اینکه اخباری را در جای منتشر کنیم شروع به انجام کارها کردیم و توانستیم مجموعه ای عنی از آثار موسیقایی را فراهم آوریم.

وی افزود: اگر ادعا نکنم که این مجموعه بی نظیر است باید بگویم قطعا کم نظیر است. در بازدیدی که سفیر تونس از این موزه داشت گفت که من رویاهایم را در این موزه پیدا کردم. همه اهالی فرهنگ و هنر کشور این موزه را به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی هنری می دانند که می تواند ویترین فرهنگ و هنر کشور باشد.

وی با تشکر از علی جنتی وزیر ارشاد که به او اجازه داد تا به فعالیت اش در موزه موسیقی در کنار فعالیت در معاونت هنری وزارتخانه ادامه دهد، گفت: امروز برای من روز مبارکی است چون ستارگان موسیقی کشور در اینجا جمع شده اند و من هر گاه شما را می بینم دلگرم می شوم.

مرادخانی درباره فعالیت جدیدش در معاونت هنری وزارت ارشاد گفت: امیدوارم در معاونت با حمایت آقای جنتی و کمک شهرداری تهران بتوانم خدمتگذار مردمی باشم که نگاهشان از ابتدا یک نگاه توحیدی بوده و همه جهان وامدار این ملت است.

در این مراسم سه چهره موسیقایی کشور هم سخنرانی کردند. نخست فرهاد فخرالدینی از پیشکسوتان موسیقی کشور گفت: موسیقی می تواند باعث مباهات ما باشد اما از اینکه عده ای در کشور ما شان موسیقی را با حرفهایشان پائین می آورند دلم به درد می آید.

فخرالدینی گفت: اگر موسیقی بد بود شخصیتی مانند حکیم بوعلی سینا به این مبحث نمی پرداخت. موسیقی در بین علوم بالاترین مرتبه را دارد و به جامعه روح تازه و نشاط می دهد و مسئولان نباید درباره آن کوتاهی کنند.

وی در پایان سخنانش از جنتی و قالیباف خواست برای رواج موسیقی در کشور تلاش بیشتری کنند زیرا به گفته او موسیقی می تواند مانع انحرافات و ناهنجاری ها در جامعه شود و ما هرگز از رواج موسیقی ضرر نکرده ایم و نخواهیم کرد.

خشایار اعتمادی هم به نمایندگی از فعالان موسیقی پاپ در این مراسم درخواست های خود و جامعه موسیقی پاپ را خطاب به شهردار تهران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد و گزارشی از کمبودهای هنرمندان این حوزه ارائه نمود.

وی با بیان اینکه موسیقی پاپ بنابر نیاز جوانان ما بروز و ظهور پیدا کرده، ادامه داد: این موسیقی تا به امروز بدون کمک های دولتی و صرفا با سرمایه گذاری های شخصی توانسته روی پای خود بایستد اما کمبودهایی هم دارد که نیازمند توجه شما مسئولان است.

اعتمادی با اشاره به اهمیت موسیقی پاپ داخل کشور گفت: این موسیقی می تواند جلوی ورود آثار پاپ مبتذل خارجی به کشور را بگیرد به شرط آنکه هنرمندان این عرصه مورد حمایت قرار گیرند.

وی گفت: اگر استودیویی برای ضبط وجود نداشته باشد ناچار خوانندگان به زیرزمین ها کشیده می شوند و در حوضی که ماهی قرمز نیست قورباقه امپراطوری راه می اندازد. به گفته خشایار اعتمادی استودیوی ضبط مدرن، سالن های اجرا، و حمایت های معنوی بیشترین نیازهای هنرمندان این عرصه است. 

داود گنجه ای از پیشکسوتان نوزندگی و استاد موسیقی که به گفته خودش از دوستان دیرین علی مرادخانی است در این مراسم با سخنانی که به گفته حاضران در مراسم از سر مهربانی و یکرنگی بود، خاطرتی از فعالیتهایش با علی مرادخانی تعریف کرد و انتخاب علی جنتی و علی مرادخانی را برای پیشرفت موسیقی و هنر کشور بسیار مهم و اساسی ارزیابی نمود.

گنجه ای گفت: آقای خاتمی چندی پیش به من تلفن کردند و من در حالی که به لرزه درآمده بودم با خود گفتم که تا چه حد این انسان می تواند متواضع باشد که با همه بزرگی است خود را بزرگ نبیند و به من تلفن بزند. آقای خاتمی به من گفتند که یک اتفاق خوب در عرصه هنر خواهد افتاد.

این پیشکسوت موسیقی گفت: علی جنتی را باید مرد شماره 1 تاریخ نام گذاشت و علی مرادخانی را هم باید مرد خدوم این مملکت نامید. او هرچه بگوید برای من حجت است.

وی با بیان اینکه باید به فرهنگ توجه کنیم، اظهار کرد: سیاسی ها می دانند چطور باید حرف بزنند اما من نمی دانم و هر چه به دلم می آید، می گویم. وقتی رئیس جمهور قبلی را دیدم در هما آغاز کارش به او گفتم باید به فرهنگ توجه کنید که اگر توجه نکنید اوضاع خراب می شود. حواسمان باشد در حال حاضر که می توانیم باید به عرصه فرهنگ و هنر توجه نشان دهیم و از موسیقی حمایت کنیم چون اگر این بار از اسب زمین بیفتیم دیگر هیچ کس ما را سوار اسب نمی کند.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین