|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۲۴۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
بدنبال پیروزی تیم ملی ایران مقابل ویتنام در مرحله گروهی جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا، شبکه فاکس اسپورتس آسیا در گزارشی به پنج مورد از کلیدی ترین نکات این بازی گروه چهارم پرداخت.
 بدنبال پیروزی تیم ملی ایران مقابل ویتنام در مرحله گروهی جام ملت های ۲۰۱۹ آسیا، شبکه فاکس اسپورتس آسیا در گزارشی به پنج مورد از کلیدی ترین نکات این بازی گروه چهارم پرداخت.

فاکس اسپورتس روز شنبه در گزارش خود درباره دومین دیدار ایران در جام ملت های آسیا نوشت: تیم ملی ویتنام در دومین بازی مرحله گروهی خود در جام ملت های 2019 آسیا محکوم به شکست 2 بر صفر مقابل قهرمان سه دوره این تورنمنت یعنی ایران بود.

در این بازی، «سردار آزمون» قهرمان دو گُله این تیم لقب گرفت؛ کسی که در هر 2 نیمه ویتنامی را قربانی نبوغ خود کرد و مسیر صعود شاگردان «کارلوس کی روش» پرتغالی را به مرحله حذفی این رقابت ها هموار ساخت.

با این حال ویتنامی ها که با این شکست، دومین باخت متوالی خود را تجربه کردند، در صورتی که بخواهند در مرحله یک هشتم به حریف امروزشان یعنی ایران ملحق شوند، در ادامه مسیر، کارهای بزرگ زیادی را پیش رو دارند.

شبکه فاکس اسپورتس آسیا در این گزارش به بررسی پنج نکته کلیدی 90 دقیقه نبرد ایران – ویتنام می پردازد.

1) دژاگه و طارمی دفاع ویتنام را سوال پیچ کردند!!
«اشکان دژاگه» و «مهدی طارمی» که در انهدام پنج بر صفر یمن در بازی افتتاحیه خود در مرحله گروهی 2 تن از ستاره های بی چون و چرای آن دیدار بودند، بار دیگر در بازی مقابل «دراگون های طلایی» هم در تهدیدکننده ترین و خطرناک ترین حالت خود قرار داشتند.
در واقع این 2 بازیکن برای تمام جناح چپ منطقه دفاعی ویتنامی ها کفایت می کردند و اصطلاحا آنها را سوال پیچ کردند.

2) آزمون همچنان به رستاخیز خود ادامه می دهد
عملکرد فاجعه بار در جام جهانی 2018 روسیه و اعلام بازنشستگی از فوتبال ملی به عنوان پس لرزه های تابستان ناامیدکننده مسکو، ظاهرا برای مهاجم جوان و مستعد ایران یعنی «سردار آزمون» کاملا به بوته فراموشی سپرده شده است؛ در واقع مهاجم تیم روبین کازان کسی بود که نخستین گل این بازی را با ضربه سری ساده و در تیر مخالف در دقیقه 38 به ثمر رساند و با گلی که در نیمه دوم به ثمر رساند حالا در مجموع 2 بازی موفق به زدن سه گل شده است و به نظر می رسد این مهاجم 24 ساله مرد کلیدی تیم کی روش در تلاش برای فتح چهارمین عنوان قهرمانی آسیایی باشد.

باور اینکه این سردار همان سرداری باشد که اهانت های هواداران در فصای مجازی را بهانه و از فوتبال ملی خداحافظی کرد، سخت است.

3) دراگون های طلایی با نیرویی احیا شده در نیمه دوم پا ه زمین گذاشتند
شواهد حاکی از آن بود که «پارک هانگ سئو» سرمربی تیم یوتنام در رختکن حرف های محکم زیادی با شاگردانش داشته چرا که آنها در نیمه دوم با عزمی تجدید شده، پا به میدان نبرد گذاشتند.

سرمربی کره ای ویتنام ضمن سخنرانی انگیزشی خود ر رختکن با اعمال 2 تغییر، تیمش را تا اندازه ای متحول کرد؛ در واقع آنها موفق شدند در نیمه دوم در حالی که در جستجوی به ثمر رساندن گل تساوی بخش خود بودند، در یکی دو موقعیت برای غول های آسیا دردسر ایجاد کرده و کی روش پرتغالی را نسبت به تجدید نظر کردن در استراتژی مورد استفاده اش، تهییج کند.

4) ویتنام در حسرت موقعیت از دست رفته کونگ فونگ ماند!
در همان نخستین تبادل های آتش 2 تیم در نیمه دوم، زمانی که «انگویان کونگ فونگ» در دقیقه 52 در موقعیتی تک به تک با دروازه بان ایران قرار گرفت، ویتنامی ها این فرصت را داشتند تا بازی را به تساوی کشانده و حتی نتیجه نهایی بازی را متحول کنند.

با این حال، کونگ فونگ که در شکست سه بر 2 تیمش مقابل عراق در باز افتتاحیه این تیم، گل نخست بازی را به ثمر سانده بود، توپ را دقیقا همان جایی فرستاد که «علیرضا بیرانوند» سنگربان تیم ملی ایران انتظارش را می کشید؛ موقعیتی که پس از به ثمر رسیدن گل دوم آزمون در دقیقه 69، به ثمر نرسیدنش بیش از پیش نمود پیدا کرد.

5) آیا بخت های ویتنام برای صعود ته کشیده است؟
ایرانی ها در تلاش برای فتح چهارمین عنوان قهرمانی خود در آسیا و پایان دادن به حسرتی 43 ساله، خود را به مرحله یک هشتم تورنمنت سال جاری رساندند این در حالی است که اوضاع برای قهرمان جنوب شرق آسیا چندان خوشایند به نظر نمی رسد.

با این حال، قهرمان جام سوزوکی سال 2018 پس از اتمام 2 بازی مرحله گروهی خود، همچنان می تواند روی آخرین بازی شان در مقابل یمن بی اثر و ناتوان حساب باز کنند.

در واقع آنها هنوز این فرصت را دارند تا به عنوان تیم سوم برتر، خود را در جمع چهار تیمی که با از این طریق راهی دور بعد می شوند، جای دهند اما همه چیز به عملکردشان در بازی مقابل یمن و همچنین عملکرد تیم های سایر گروه ها با وضعیتی مشابه بستگی دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین