|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۴۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
: سالانه تعداد زیادی از جمعیت تهران به دلایل مختلف فوت می‌کند که از آمار فوتی‌ها 1200 نفر به دلیل حوادث و سوانح و عدم رعایت مسائل ایمنی فوت می‌کند.
 شهردار تهران بر لزوم افزایش فعالیت و تحرک میان شهروندان تهرانی تاکید و اظهار کرد: یکی از راه‌های افزایش فعالیت میان شهروندان استفاده از دوچرخه است.

 پیروز حناچی در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زینب (س) گفت: شهرداری تهران توجه ویژه به سلامت کارگران و کارکنان خود دارد، علاوه بر این باید سلامت شهروندان در سطح شهر تهران نیز مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: سالانه تعداد زیادی از جمعیت تهران به دلایل مختلف فوت می‌کند که از آمار فوتی‌ها 1200 نفر به دلیل حوادث و سوانح و عدم رعایت مسائل ایمنی فوت می‌کند.

وی با بیان اینکه سطح کنترل دیابت در شهر تهران وضعیت مناسب ندارد، ادامه داد: 9.3 درصد شهروندان تهرانی به دیابت مبتلا هستند و 30 درصد نیز قندخون دارند که قندخون خود را کنتر ل نمی کنند. همچنین از هر پنج تهرانی یک نفر به فشارخون مبتلا است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه آلودگی هوا و ترافیک براساس نظرسنجی دو معضل اساسی تهران هستند، افزود: 93 درصد از شهروندان تهرانی این دو معضل را مهمترین مشکلات تهران اعلام کردند.

حناچی با بیان اینکه باید شیوه زندگی را در تهران تغییر دهیم واز تحرک بیشتر بهره مند شویم، بر لزوم استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از راه‌های افزایش  فعالیت و تحرک بدنی تاکید کرد و گفت: استفاده از دوچرخه در تهران زیر یک درصد است و ما باید این آمار را حداقل به 5درصد افزایش دهیم. قطعا استفاده از دوچرخه و پیاده روی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای تهران نیز داشته باشد.




منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین