|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۲۴۶۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
برنامه تحت وبی که موجب وقوع این مشکل شده جیرا نام دارد که اکثر شرکت های تجاری از آن برای ردگیری و بررسی نحوه پیشبرد طرح های مختلف یا شناسایی مشکلات پروژه های در حال اجرا و غیره استفاده می کنند.
یک برنامه تحت وب داخلی ناسا، اطلاعات کارکنان این سازمان فضایی را افشا کرده است. از جمله این اطلاعات می توان به اسامی کاربری، اسامی، آدرس های ایمیل و نام پروژه های مربوط به آنها اشاره کرد.

به نقل از زددی نت، برنامه تحت وبی که موجب وقوع این مشکل شده جیرا نام دارد که اکثر شرکت های تجاری از آن برای ردگیری و بررسی نحوه پیشبرد طرح های مختلف یا شناسایی مشکلات پروژه های در حال اجرا و غیره استفاده می کنند.

علت افشای این اطلاعات بی دقتی در نحوه اعمال تنظیمات مربوط به کنترل برنامه یادشده توسط مدیر یا ادمین برنامه مذکور است. وی در زمان انتخاب حق دسترسی ها در این برنامه گزینه همگان یا Everyone را انتخاب کرده و بدین شکل موجب افشای اطلاعات خصوصی کارمندان ناسا شده است. این در حالی است که باید گزینه تمامی کاربران یا All users انتخاب می شد تا تنها کارمندان ناسا بتوانند به اطلاعات مذکور دسترسی یابند.

یک کارشناس امنیتی به نام آویناش جین در تاریخ ۳ سپتامبر این موضوع را به اطلاع ناسا رسانده است، اما مشکل یادشده سه هفته بعد یعنی در تاریخ ۲۵سپتامبر برطرف شده است. ناسا هنوز در مورد این خبر واکنشی از خود نشان نداده است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین