|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۲۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
فینال دهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا عصر امروز در حالی در کلمبو سریلانکا برگزار می‌شود
فینال دهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا عصر امروز در حالی در کلمبو سریلانکا برگزار می‌شود که ایران پیش از این ۶ بار قهرمان این مسابقات شده است.

ژاپن حریف ایران در دیدار نهایی دهمین دوره رقابت‌های نوجوانان آسیا 2 نایب قهرمانی و 2 عنوان سومی نوجوانان آسیا را در کارنامه دارد و در رنگینک نوجوانان آسیا عنوان ششمی را در اختیار دارد.

ژاپنی‌ها چهارشنبه گذشته در مرحله یکم چهارم نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 3 بر صفر به ایران باختند و این بار در فینال برابر کشورمان قرار می‌گیرند.

ژاپن جمعه شب با برد قاطع برابر چین‌تایپه به فینال مسابقات رسید. چشم‌بادامی ها جمعه‌شب وقتی با عملکرد بسیار خوب والیبالیست‌های نوجوانان ایران روبرو شدند سالن مسابقه را ترک کردند و ترجیح دادند دیدار ایران و چین که پس از مسابقه آن‌ها برگزار شد را از نزدیک تماشا نکنند.

رقابت‌های نوجوانان آسیا از سال ۱۹۹۷ با مسابقاتی در یکی از جزایر فیلیپین آغاز شد و تا به امروز هر دو سال یکبار ـ به جز یک دوره ـ برگزار شده است.

نوجوانان ایران در اولین و دومین دوره رقابت‌های نوجوانان آسیا حضور نداشتند، اما از سال ۲۰۰۱ که مسابقات قهرمانی نوجوانان ایران در اصفهان برگزار شد تیم ما همواره در مسابقات حاضر بوده و ۶ بار در سال‌های ۲۰۰۱،۲۰۰۵،۲۰۰۷،۲۰۰۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ قهرمان این مسابقات شده است.

تیم والیبال نوجوانان ایران در صورت پیروزی عصر امروز برابر ژاپن برای اولین بار در مسابقات خارج از خانه با یک مربی داخلی قهرمان نوجوانان آسیا می‌شود. حضور بدون ست باخته در فینال رکورد دیگری است که نوجوانان ایران برای اولین بار به آن دست یافتند.

دهمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا عصر امروز با انجام دیدار فینال میان تیم‌های ایران و ژاپن پایان می‌یابد. این مسابقه ساعت ۱۵ به وقت تهران برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین