|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۸
کد خبر: ۲۴۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مرزهای کشور را نقطه عطفی برای سازش، تفاهم و دوستی با کشورهای همسایه برشمرد و گفت: هیچگونه تنش و ناامنی در مرزهای کشور نداریم.
 فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مرزهای کشور را نقطه عطفی برای سازش، تفاهم و دوستی با کشورهای همسایه برشمرد و گفت: هیچگونه تنش و ناامنی در مرزهای کشور نداریم.

سردار قاسم رضایی در نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی و جمهوری آذربایجان در بیله سوار استان اردبیل افزود: هم اکنون در تمام مرزهای کشور شاهد آرامش بوده و این مناطق حساس به مرزهای دوستی و سازش تبدیل شده است.

وی این مهم را نقطه مقابل تفکرات برخی کشورها برای دیوارکش با همسایگان خود برشمرد و یادآور شد: ایران به دلیل ایجاد صلح و دوستی و تفاهم در مرزهای خود نیاز به دیوارکشی ندارد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امروز با هیچ کدام از همسایگان خود خصومت و تقابلی نداریم، یادآور شد: تاکید ما این است که مرزهای کشور را به نقطه عطفی برای ارتقای دوستی و توسعه روابط با کشورهای همسایه تبدیل کنیم و در این زمینه موفق بوده ایم.

وی با بیان اینکه در این راستا تفکر و برنامه ای برای انسداد مرزی نداریم، بیان داشت: در این خصوص نوار مرزی ایران با همسایه های خود بویژه کشور جمهوری آذربایجان هم اکنون به عنوان الگو در تبدیل مرزها به مرزهای دوستی و توسعه روابط تبدیل شده است.

رضایی برقراری امنیت در نوار مرزی کشور را عاملی در توسعه مراودات و تبادلات بین همسایگان دانست و تاکید کرد: در حال حاضر روابط و تماس های سازنده و بسیار نزدیکی در همکاری های مرزی با کشور جمهوری آذربایجان داشته و این امر موجب توسعه روابط دو کشور شده است.

وی با بیان اینکه تعامل مرزی دو کشور هم اکنون در سطح بسیار بالایی قرار دارد، اضافه کرد: طی سال های اخیر نشست های مشترک بین مرزبانان دو کشور افزایش قابل توجهی داشته که فرآیند این امر موجب ارتقای پیوندهای دوستانه بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان شده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه از برگزاری جشن نوروز مشترک بین مرزبانان کشورمان و جمهوری آذربایجان در نوروز ۹۸ خبر داد و عنوان کرد: این جشن با حضور مرزنشینان، عشایر و مسئولان ایران و آذربایجان در نقطه صفر مرزی برگزار خواهد شد.

وی توسعه این روابط و تعاملات مرزی را از مهمترین اولویت های مرزبانی برشمرد و برلزوم استفاده از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، اشتراکات تاریخی و نیز توانمندی های مرزنشینان دو کشور در توسعه و تعمیق روابط موجود تاکید کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین