|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۴۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی درایتی با اشاره به شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: طبیعتا زمانی که کشور دچار بحران سنگین می‌شود، افراد به یاد شخصیت‌هایی می‌افتند که می‌توانند در بحران‌های سخت و سنگین به کشور کمک کنند.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: جریانی به دنبال این است که در کشور ما نامی از فکر، اندیشه، نگاه و اسم آقای هاشمی نباشد و هر زمان نیز به هر دلیلی که مطرح می‌شود شروع به تخریب می‌کنند، اندیشه آقای هاشمی برای آن‌ها نگران‌کننده است و هر چه این اندیشه را زنده نگه دارد، مورد تخریب این جریان قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی درایتی با اشاره به شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: طبیعتا زمانی که کشور دچار بحران سنگین می‌شود، افراد به یاد شخصیت‌هایی می‌افتند که می‌توانند در بحران‌های سخت و سنگین به کشور کمک کنند.

وی افزود: حضور، تجربه و دلسوزی‌های این افراد می‌توانست به کشور کمک کند. اینکه چگونه بتوانند بحران‌ها را بگذرانند. حضور آقای هاشمی نیز با توجه به اینکه تجربه بحران‌های متعددی را در کارنامه خود داشت، می‌توانست کمک‌ کند و مشاوره دهد که چگونه در این بحران عمل کنند.

درایتی با بیان اینکه نبود هر یک از این افراد خسران است اما به هر صورت این اتفاق در تمام کشورها رخ می‌دهد، عنوان کرد: افراد جایگزین در کشور باید بتوانند با استفاده از تجربیات، نقطه‌نظرات و راهنمایی‌های افرادی که در کنار آن‌ها بودند، کمک کنند تا کشور از این بحران نیز عبور کند. نبود هر شخصیتی در هر موقعیتی خسران است، مخصوصا فردی چون آقای هاشمی که در بحران‌های متعددی مخصوصا بعد از انقلاب حضور جدی و موثر داشته است.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب ادامه داد: آقای هاشمی در دوران جنگ، اوایل انقلاب، دوران سازندگی و بعد از رحلت امام(ره) نیز حضور موثری داشتند و می‌توانست کمک کند؛ اگرچه این اواخر احساس می‌شد شاید برخی افراد که چندان منافع ملی برایشان اهمیتی ندارد، بی‌مهری‌هایی نسبت به ایشان داشتند و کمتر از نظراتشان به خوبی استفاده می‌شد اما با وجود این حضور آقای هاشمی می‌توانست برای جامعه دلگرم‌کننده باشد که متاسفانه جامعه از این نعمت محروم شد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه اصلاحات با معنای سیاسی امروز در کشور قائم به آقای هاشمی نبود، تصریح کرد: آقای هاشمی این اواخر به این نتیجه رسیده بودند که باید از این مشی فکری به صورت علنی‌تر دفاع کنند. زمانی که کشور با بحران‌هایی روبه‌رو می‌شود، این بحران‌ها علت‌هایی دارد که اگر علت‌های آن را رها کنیم، فکری برای علاج این علت‌ها نکنیم و تنها به معلول بپردازیم، آن مشکل را حل نکردیم  و تنها روی آن پوشش گذاشتیم که ممکن است ایجاد مشکل مجدد کند.

وی اضافه کرد: آقای هاشمی در این اواخر اعتقاد داشت که باید به جریان اصلاحات برای حل کردن برخی علت‌ها که در کشور بحران‌زا می شوند، توجه بیشتری کرد که از این جهت شاید برای برخی خوشایند نبود. این جریان فکری تنها راه علاج کشور است، یعنی ما راه جایگزین برای بحران‎هایی داریم که یا خودمان در کشور ایجاد می‌کنیم و یا ایجاد می‌شوند. باید تلاش کرد که زمینه‎های پیدایش این علت‌ها شناسایی و جبران شود تا دوباره چنین مواردی در کشور ایجاد نشود. امروز نیز راه حل همین است.

درایتی با بیان اینکه راه برون‌رفت کشور از مشکلات توجه کردن به اصلاحات ریشه‌ای در کشور است، عنوان کرد: اگر این علت‌ها به خوبی مورد توجه قرار بگیرد، می‌تواند کمک کند تا کشور رو به توسعه و آرامش بیشتر برود. آقای هاشمی در این اواخر بسیار علنی‌تر از این مشی استفاده می‌کرد، شاید به دلیل بحران‌هایی که در کشور ایجاد و مدیریت سخت و پرهزینه‌ای برای کشور شده بود.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب بیان کرد: این راهی است که قائم به هیچ فردی نخواهد بود، این جریان همچنان ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که بتوانند مسئولین کشور را قانع کنند که راه حل بحران‌های منطقه‌ای و داخلی با اصلاح جدی مشکلات در سیستم و روش‌ها امکان‌پذیر است و راهی جز این  برای عبور از بحران‌های کشور وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در خصوص نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیروزی آقای روحانی در انتخابات سال 92، گفت: نقش آقای هاشمی در موفقیت آقای روحانی برجسته بود و از ایشان حمایت کرد. بعد از فوت آقای هاشمی نیز دولت یکی از پشتوانه‌های اصلی خود را از دست داد. اگر امروز ایشان حضور داشت، دولت بهتر می‌توانست با بحران‌های موجود دست و پنجه نرم کند. نبودن ایشان پشتوانه‌ای را از دولت گرفت.

وی افزود: اگرچه امروز خود آقای هاشمی حضور ندارد اما روش، منش و اندیشه ایشان در جامعه بعد از 40 سال زنده است و این می‎تواند به دولت کمک کند تا مسیری که برای توسعه کشور دارد را پیش ببرد و تلاش کند با استفاده از آن‌ها خطای کمتری را مرتکب شود. امیدواریم دولت تلاش کند تا از این ظرفیت‌ها بهتر و مناسب‌تر استفاده کند. انتقاد ما به دولت نیز این بود که از ظرفیت‌های اجتماعی خود به خوبی بهره‌برداری نمی‌کند. زمانی که این افراد نباشند، افراد تلاش می‌کنند که ظرفیت‌های دیگر را ببینند و بهره‎برداری کنند تا بهتر با مشکلات روبه‌رو شوند.

درایتی با اشاره به افزایش انتقادات به مرحوم هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: جریانی در کشور این نوع تفکر را نمی‌پذیرد و زمانی که این تفکر بروز پیدا می‌کند و تاثیر اجتماعی خود را می‌گذارد، در مسیر تخریب آن حرکت می‌کند. این جریان به دنبال این است که در کشور ما نامی از فکر، اندیشه، نگاه و اسم آقای هاشمی نباشد و هر زمان نیز به هر دلیلی که مطرح می‌شود شروع به تخریب می‌کنند. اندیشه آقای هاشمی برای آن‌ها نگران‌کننده است و هر چه این اندیشه را زنده نگه دارد، مورد تخریب این جریان قرار می‌گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: شخصیت‌های متعددی چه افرادی که فوت کردند و چه افراد زنده هستند که این جریان به شکلی همواره قصد داشته که خط تخریب را نسبت به آن‌ها دنبال کند، به جهت اینکه این جریان و سلیقه را نمی‌پسندد. متاسفانه این در کشور ما رسم شده و از این جهت به خوبی از بسیاری از این افکار بهره‌برداری نشده زیرا این جریان امکاناتی را در اختیار گرفته و خط تخریب را دنبال می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت اضافه کرد: هر چند جامعه این افراد را می‌شناسد و بارها این خط را مشاهده کرده اما آن‌ها در فضای رسانه‌ای کشور نقش جدی دارند و تلاش می‌کنند تا با تخریب دیگران جایی برای خود دست و پا کنند، در حالی که نمی‌دانند فکر با استواری خود می‌ماند نه با تخریب دیگران. افرادی که این روش‌ها را دنبال می‌کنند باید بدانند که با این روش‌ها جایی برای سلیقه خود باز نخواهند کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین