|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۴۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
نویسنده این مقاله در ادامه می‌گوید: دولت سوریه بر بیشتر مناطق این کشور سیطره یافته است و این امر به این معناست که سوریه پیروز جنگی است که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و یا پیروز حتمی آن در آینده نزدیک خواهد بود.
یک روزنامه پرتیراژ نزدیک به خاندان سعودی در مقاله‌ای ایران، روسیه و سوریه را برنده و آمریکا را بازنده جنگ سوریه معرفی کرد.

روزنامه الحیاة در یادداشتی تحت عنوان "بازندگان و برندگان جنگ سوریه" به قلم جهاد الخازن نوشت: دولت جورج بوش پسر در سال ۲۰۰۳ با اشعار ایجاد دموکراسی سه‌گانه متشکل از اهل سنت، شیعیان و کردها وارد عراق شد، این پروژه با شکست مواجه شد و شیعیان پیروز شدند؛ در واقع ایران پیروز حقیقی بود.

این روزنامه پر تیراژ که مقر آن در لندن است می‌نویسد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز با القاعده و نیروهای وابسته به آن در سوریه جنگید و در یک سخنرانی در اواخر سال ۲۰۱۸ بدون اینکه به مشورت مشاورانش گوش دهد اعلام کرد که نیروهایش را از سوریه خارج می کند. ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که کشورش ۷ تریلیون دلار خرج جنگ‌های خاورمیانه کرده است و در مقابل هیچ چیزی به دست نیاورده است. البته عدد ۷ تریلیون دلار دروغ است و جزو ۹۰ درصد توهماتی است که ترامپ در توئیتش منتشر  می‌کند و هیچ حقیقتی ندارند.

در بخشی از این مقاله با اشاره به اینکه دونالد ترامپ اعلام کرده است که سالانه ۴.۵ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی پرداخت می‌کند آمده است: ترامپ به این مساله افتخار می‌کند که سفارت کشورش در اسرائیل را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کرده است.

الحیاة در بخشی دیگر می‌نویسد: کردها خروج نیروهای آمریکا از سوریه را خیانت ترامپ به خود می‌دانند و از ترس حمله ترکیه مجبور به تعامل با دولت سوریه شده‌اند زیرا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بطور علنی این مساله را اعلام کرده بود.

نویسنده این مقاله در ادامه می‌گوید: دولت سوریه بر بیشتر مناطق این کشور سیطره یافته است و این امر به این معناست که سوریه پیروز جنگی است که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و یا پیروز حتمی آن در آینده نزدیک خواهد بود.

نویسنده در ادامه این سوال را مطرح می‌کند که آیا سوریه پیروز شده و می‌نویسد: آری پیروز شد و روسیه و ایران نیز پیروز شدند زیرا هر دو کشور از نیروهای نظام سوریه حمایت کردند و ایران در آن کشور حضور نظامی داشت و روسیه نیز حملات بی‌شماری علیه دشمنان سوریه انجام داد و دستاوردهای زیادی برای خود و دولت سوریه محقق کردند.

در این مقاله آمده است: دشمنان سوریه دیگر جز در استان ادلب در شمال  این کشور و در نزدیکی مرز ترکیه حضور ندارند و روسیه به دنبال این است که دولت سوریه با ترکیه موافقت کند، اما دولت ترکیه تا به امروز حاضر به پذیرش این خواسته روسیه نشده و چه بسا موضع خود را تغییر داده و یا کردهای داخل سوریه را مورد حمله قرار دهد.

در پایان این مقاله نویسنده می‌گوید: ایران احساس می‌کند که پیروز اول جنگ سوریه است به خصوص اینکه ایران در دیگر مناطق خاورمیانه حضور دارد و تلاش می‌کند که نفوذ خود در برابر آمریکا و هم پیمانان آن در خاورمیانه را تقویت کند. نتایج این تقابل در آینده‌ای نه چندان دور مشخص می‌شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین