|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۴۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
طبق اطلاعات منتشر شده، این دستگاه می‌تواند برای درمان بیماری‌هایی مانند صرع یا پارکینسون به عنوان راهی برای جلوگیری از تشنج و یا سایر حرکات خطرناک استفاده شود.
بنیاد خیریه‌ای که مارک زاکربرگ موسس فیسبوک و همسرش تاسیس کرده‌اند قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری، موجب پیشرفت چشمگیر تحقیقات پزشکی تا ریشه‌کن شدن بیماری‌ها شود.

 به نقل از بیزنس اینسایدر، مارک زاکربرگ موسس فیسبوک و همسر پزشک وی پریسیلا چان با اختصاص ۵ میلیارد دلار، گام بلندپروازانه‌ای در راه مبارزه با بیماری‌ها در سراسر جهان برداشته‌اند.

هدف این بنیاد موسوم به "ابتکار چان زاکربرگ" این است که همه بیماری‌ها را در یک نسل درمان کند.

این زوج قدرتمند با فروش تقریبا ۳۰ میلیون سهم خود از فیسبوک، بیش از ۵ میلیارد دلار برای کمک به تامین مالی این پروژه تهیه کردند.

یکی دیگر از بخش‌های جالب توجه در مورد این پروژه این است که بر روی توسعه یک دستگاه قابل کاشت در مغز متمرکز است.

این پروژه زیست‌پزشکی وسیع توسط دانشمندان برتر دانشگاه‌های استنفورد، یو سی برکلی و یو سی سانفرانسیسکو  رهبری می‌شود.

تیم "چان زاکربرگ" می‌گوید: ماموریت ما این است که اکتشافات اساسی انجام دهیم و فناوری‌های جدیدی را توسعه دهیم تا پزشکان بتوانند تمام بیماری‌های کودکان ما را درمان، پیشگیری یا مدیریت کنند. در طول این راه، ما با شرکای خود کار خواهیم کرد تا نقشه هر سلول از بدن را بکشیم و تهدیدات سلامتی را به سرعت تشخیص دهیم.

چوب جادو

تمرکز اصلی این پروژه بر توسعه یک دستگاه قابل ایمپلنت در اطراف مدارهای بی‌سیم مغز به نام "چوب جادو"(The Wand) است که می‌تواند افکار را به دستورات ترجمه کند.

این دستگاه بر روی میمون‌ها تست شده است و نشان داده که می‌تواند در زمان واقعی حرکت میمون را ضبط، تحریک و مختل کند.

این دستگاه را می‌توان برای درمان افراد مبتلا به صدمات نخاعی و یا بیماری‌های دیگر که بر اندام حرکتی تاثیر می‌گذارد، به کار گرفت.

طبق اطلاعات منتشر شده، این دستگاه می‌تواند برای درمان بیماری‌هایی مانند صرع یا پارکینسون به عنوان راهی برای جلوگیری از تشنج و یا سایر حرکات خطرناک استفاده شود.

دستگاه "چوب جادو" می‌تواند همزمان با فراهم کردن درمان، مغز را نظارت و کنترل کند.

این دستگاه حتی به طور خودکار قادر به تغییر رفتار پستانداران آزمایش شده بود. "چوب جادو" زمانی را که میمون‌ها قصد حرکت و جنبیدن دارند، احساس می‌کند و تشخیص می‌دهد، سیگنال‌های الکتریکی مغز آنها را می‌خواند و در صورت لزوم حرکت را متوقف می‌کند.

قطعا دیدن توسعه این تکنولوژی توسط تیم "چان زاکربرگ" جالب خواهد بود و اینکه تاثیرات دیگری که فناوری "چوب جادو" در آینده روی بشریت خواهد گذاشت، چه خواهد بود؟
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین