|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۴۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
40 سال پیش در شهر قم و حتی دیگر شهرهای کشور به دلیل کمبود پزشک های داخلی بیشتر پزشکان از کشورهای عقب افتاده آفریقایی و برخی نیز از کشورهای آسیایی مانند هند و پاکستان و بنگلادش بودند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی باید قدردان نعمت هایی باشیم که انقلاب اسلامی در اختیار ما قرار داده است، گفت: یکی از نعمت‌های بزرگ در زندگی‌ام این است که از فرزندانم هیچ سوژه‌ای در دست دیگران ندارم و همگی در مسیری درست حرکت کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: خداوند در پیروزی انقلاب اسلامی پشتیبان ما بود و اگر امروز با چشم و دل انصاف نگاه کنیم پیشرفت‌های انقلاب نسبت به سال‌های گذشته قابل انکار نیست.

یزدی افزود: گزارش ها نشان دهنده پیشرفت کشور در بسیاری از زمینه هاست و با وجود همه دشمنی ها و سرمایه گذاری برای زمین گیر شدن انقلاب اسلامی، به حرکت خود ادامه داده ایم و به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته ایم.

وی تصریح کرد: در این مقطع 40 ساله دشمنان از انواع نقشه ها و توطئه ها و ابزارها بر علیه انقلاب اسلامی و نظام استفاده کردند اما راه به جایی نبردند. قبل از انقلاب در کشور امکانات محدودی وجود داشت در حالی که تنها 35 میلیون نفر جمعیت داشتیم اما امروز با وجود بیش از 80 میلیون نفر جمعیت بسیاری از شهرها و روستاهای کشور توسعه پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول این سالها در زمینه پزشکی نیز موفقیت های خوبی داشته ایم و حتی پزشکانی توانا و حاذق از ایران در کشورهای پیشرفته مشغول به کار هستند و حرفه ترین جراحی ها در بیمارستان های کشور در حال انجام است.

یزدی گفت: کشور بعد از انقلاب و به ویژه در سالهای اخیر در حوزه دفاعی و نظامی نیز موفقیت های بسیاری به دست آورده است.   در شرایط فعلی دشمن دیگر به براندازی جمهوری اسلامی فکر نمی‌کند زیرا از قدرت بالای دفاعی و موشکی ایران آگاه است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: نباید پیشرفت هایی که در حوزه زیرساختها و احداث مدرسه و رسیدگی به مناطق دور افتاده داشته ایم را نادیده بگیریم. باید قدردان نعمت هایی باشیم که انقلاب اسلامی در اختیار ما قرار داده است بسیاری از نسل جوان دوران جنگ و مجاهدت های امام (ره) را ندیده اند و از مشکلات و سختی های آن دوران اطلاعی ندارند که باید این نعمت ها را برای آن ها برشمرد.

یزدی افزود: من نیز خدا را به واسطه نعمت هایی که به من عطا کرده است شکر گذار هستم یکی از نعمت های بزرگ در زندگی ام این است که از فرزندانم هیچ سوژه‌ای در دست دیگران ندارم و همگی در مسیری درست حرکت کرده اند.

//////

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: درابتدای پیروزی انقلاب دشمن به دلیل ضعف بنیه نظامی در یک هفته قصد تصرف کشور را داشت، ولی امروز بواسطه پیشرفت های بوجود آمده در ابزارها و صنایع دفاعی به صراحت می گوید که دنبال براندازی نیست. آیت الله محمد یزدی روز دوشنبه در دیدار با اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن چون به قدرت نظامی ایران در سایه انقلاب اسلامی پی برده تصریح می کند، که از براندازی نظام صرف نظر کرده است.

وی گفت: دشمن به طرق گوناگون از قبیل ترور فردی و یا شخصیتی مقام های کشور درصدد ضربه زدن به انقلاب بوده ولی هیچگاه نتوانسته به هدف اصلی خود دست پیدا کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در 40 سال گذشته به اندازه 400 سال پیشرفت کردیم، گفت: اگر چشم خود را به روی این پیشرفت ها باز نموده و منصفانه قضاوت کنیم، این موفقیت ها برغم وجود وسایل ارتباطی مدرن که دشمن آن را در راستای هجمه های تبلیغاتی علیه نظام به کار گرفته حاصل شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: این حجم از عداوت ها و دشمنی هایی که به نظام اسلامی شده اگر یکی از آن با هر نظام سیاسی دیگر صورت می گرفت، یک روز هم دوام نمی آورد، ولی انقلاب در پرتو عنایت های ویژه حقتعالی و به لطف رهبری و ولایت فقیه ، محکم و مقاوم ایستاده و مسیر تعالی خود را طی می کند.

وی همچنین با مقایسه پیشرفت های کشور در سال های پس از انقلاب با پیش از آن اذعان کرد: 40 سال پیش در شهر قم و حتی دیگر شهرهای کشور به دلیل کمبود پزشک های داخلی بیشتر پزشکان از کشورهای عقب افتاده آفریقایی و برخی نیز از کشورهای آسیایی مانند هند و پاکستان و بنگلادش بودند.

وی یادآور شد: در آن زمان در بیمارستان نمازی شیراز که یکی از مجهزترین مراکز درمانی کشور به شمار می آمد، یک عمل جراحی ساده مانند آب مروارید چشم به ندرت انجام می شد، ولی اکنون این عمل به صورت سرپایی انجام می شود، و ظرفیت های پزشکی نیز به حدی ارتقا یافته که پیچیده ترین جراحی های قلب و پیوند اعضا به سهولت صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نه تنها در درون کشور به اندازه کافی پزشکان ماهر و متخصص داریم، بلکه پزشکان ایرانی در کشورهایی دشمن مانند آمریکا نیز بسیار صاحب نام می باشند، و اینکه یک پزشک ایرانی و مسلمان در آن کشورها طبابت می کند، برای نظام اسلامی افتخار بزرگی محسوب می شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین افزایش جمعیت و تربیت نسلی خردمند و هوشمند را نیز از دیگر آثار و برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد، و گفت: جمعیت ایران در سال 57 فقط 36 میلیون تن بود، ولی طبق آخرین آمارها به بیش از 80 میلیون افزایش پیدا کرده و توسعه امکانات در هر شهر و روستایی چندین برابر اوایل انقلاب است.

وی همچنین پیشرفت های خارق العاده و شگفت انگیز کشور در حوزه های مختلف کشاورزی، امور زیربنایی و آب و برق و گاز، حمل و نقل و قطار شهری را مورد توجه قرار داد، و گفت: از نظر بنا و ساختمان نیز در اکثر شهرها مانند تبریز مصلاهای بزرگ و پیشرفته ای احداث شده و ساخت مصلای تهران که به تعبیر رهبر معظم انقلاب جز آثار باستانی انقلاب است نیز از جمله فعالیت های عمرانی انجام شده در این سال ها می باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین پیشرفت های کشور در دوران انقلاب اسلامی برای نسل جدید که گذشته را ندیده و یا به خاطر نمی آورد، گفت: فارغ از دیگر شهرهای کشور که در آنها نیز کارهای خوبی انجام شده، طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به شهر قم که از چند شهر عبور می کند، یکی از اقدام های صورت گرفته و غیر قابل قیاس با گذشته است.

عضو فقهای شورای نگهبان با یادآوری پیشرفت های کشور در بخش حوزه های علمیه و آموزش و پرورش گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب در هیچ یک از شهرهای کشور حوزه علمیه خواهران راه اندازی نشده بود ولی امروز حتی شهرهای کوچک کشور نیز از نعمت حضور این مراکز حوزوی بهره مند هستند.

وی افزود: در شرایطی که اغلب مدارس کشور2 و حتی سه شیفت و یا بیشتر از آن بودند، اکنون به تعداد بسیار کم و آن هم در مناطق دورافتاده مدارس دو شیفت وجود دارد، و بقیه فقط با یک شیفت فعالیت می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین