|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۴۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
تحريم تهديدي براي صنعت خودروسازي بوده اما بايد آن را به فرصتي تبديل كنيم تا اين لكوموتيو با شتاب حركت كند. وي افزود: توجه ما به شركت هاي دانش بنيان است كه در انتقال دانش توليد قطعه فعاليت مي كنند.
تفاهم نامه حمايت از شتاب دهنده ها و مراكز نوآوري درحوزه فن آوري هاي وابسته به صنايع خودرو با حضور دكتر سورنا ستاري معاون علمي و فن آوري رياست جمهوري و مهندس هاشم يكه زارع مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو به امضا رسيد.     

به گزارش ايكوپرس،‌ اين تفاهم نامه در راستاي سياست‌هاي كلي كشور براي توسعه اقتصاد دانش‌بنيان و ايجاد مراكز نوآوري و كارآفريني فن‌آورانه و رسوخ نوآوري در صنايع مادر و كليدي كشور به امضا رسيده است.

برمبناي اين گزارش، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در آيين تبادل فن آورانه ميان اين گروه صنعتي با معاونت علمي و فن آوري رياست جمهوري، با بيان اين كه ايران خودرو همواره به دنبال توسعه ارتباط با دانشگاه‌ها و مراكز علمي بوده گفت: راهكارهاي موجود نبايد در حد تحقيق و پژوهش باقي بماند و ايده هايي كه در اين حوزه ارايه مي شود بايد به مرحله اجرا و تجاري‌سازي برسد.

مهندس يكه زارع افزود:‌ معاونت علمي و فن‌آوري رياست جمهوري بستر مورد نياز را ايجاد كرده تا ما بتوانيم از توانمندي‌هاي موجود در شركت‌هاي دانش بنيان و  توان مهندسان جوان در مسير به روز آوري صنعت خودروسازي بهره مند شويم.

وي از تضمين خريد محصولات توليدي در شركت‌هاي دانش بنيان خبر داد و گفت:‌ به مدت 5 سال خريد تكنولوژي و دانش فني و محصولات شركت هاي دانش بنيان در حوزه قطعه سازي را تضمين مي‌كنيم.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو، صنعت خودرو را لكوموتيو صنايع كشور دانست و با بيان اين كه خودروسازي سبب رونق بيش از 50 صنعت مي شود گفت: تحريم تهديدي براي صنعت خودروسازي بوده اما بايد آن را به فرصتي تبديل كنيم تا اين لكوموتيو با شتاب حركت كند. وي افزود: توجه ما به شركت هاي دانش بنيان است كه در انتقال دانش توليد قطعه فعاليت مي كنند.

برمبناي اين گزارش، ترويج اطلاع رساني و همگام كردن صنايع و شركت‌هاي مختلف منتفع در جهت بهبود و افزايش كيفيت‌ خدمات و محصولات، در حوزه صنايع خودرو و تجهيزات، پيش برد اهداف تحقيقاتي و ارايه طرح‌هاي عملياتي جهت بكارگيري فن‌آوري‌هاي مرز دانش و روز جهاني در حوزه خودرو، ‌حمايت از شتاب دهنده‌هاي تخصصي براي جذب، تيم سازي و آموزش و توان سازي نوآوران و كارآفرينان اين حوزه، شبكه سازي بازيابي و سرمايه گذاري بر روي تيم‌ها و هسته‌هاي فن‌آور، مهم ترين مفاد تفاهم نامه منعقد شده ميان گروه صنعتي ايران خودرو و معاونت علمي و فن آوري رياست جمهوري است.

طبق اين تفاهم نامه معاونت علمي و فن آوري رياست جمهوري متعهد به كمك به بهسازي زيرساخت هاي لازم شامل فضاي فيزيكي مناسب و تجهيزات مناسب براي شكل‌گيري مراكز نوآوري و شتاب دهي، حمايت از تاسيس و راه‌اندازي مراكز نوآوري با محوريت فن‌آوري‌ها و كاربردهاي حوزه صنايع خودرو به ويژه در زنجيره قطعه‌سازي است.

همچنين حذف مجوزهاي لازم براي تاسيس و آغاز به كار مراكز نوآوري و ايجاد زمينه لازم براي همكاري و انعقاد تفاهم نامه‌هاي هدف محور با شركت‌هاي دانش بنيان و ساير دستگاه‌هاي مرتبط از ديگر تعهدات معاونت علمي و فن آوري رياست جمهوري است.

در اين تفاهم نامه گروه صنعتي ايران خودرو نيز متعهد به تلاش حداكثري براي تعريف مسايل و چالش‌هاي صنعت خودرو و در اختيار گذاشتن اطلاعات مورد نياز و تضمين خريد راه حل ها و محصولات اعتبار سنجي شده در شبكه قطعه سازان دانش بنيان است. تلاش حداكثري براي فراهم كردن محتوا و آموزش هاي فني براي توانمندي سازي تيم‌هاي مستقر در شتاب دهنده‌ها، شامل بازديدها و دوره هاي آموزشي مرتبط با مشكلات مطرح شده نيز بخشي از تعهدات ايران خودرو در اين تفاهم نامه است.

گفتني است،‌ به منظور اجرايي كردن مفاد اين تفاهم‌نامه كميته‌اي متشكل از دو نماينده از طرفين تشكيل خواهد شد. اين كميته وظيفه تدوين برنامه هاي اجرايي توافق ها تامين اعتبارات مورد نياز و نظارت بر اجراي صحيح برنامه ها را را برعهده دارد. زمان آغاز همكاري مشترك در قالب تفاهم نامه، از زمان امضاي طرفين و مبادله آن بوده و اعتبار آن به مدت سه سال تعيين شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین