|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۴۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
امارات بزرگ‌ترین شریک تجاری پاکستان در خاورمیانه و اصلی‌ترین منبع سرمایه‌گذاری آن است. بیش از یک و نیم میلیون پاکستانی در امارات مشغول به کار هستند و میلیون‌ها دلار به پاکستان پول می‌فرستند.
تنها چند هفته پس از پیشنهاد کمک سه میلیارد دلاری امارات به اقتصاد نابسامان پاکستان، اسلام‌آباد امروز (یک‌شنبه) در مراسم استقبال از ولیعهد ابوظبی فرش قرمز پهن کرد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در حرکتی نادر با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات در پایگاه نیروی هوایی پاکستان دیدار کرد و گروهی از جنگنده‌ها به مناسبت ورود او در ارتفاع کم به پرواز درآمدند. ولیعهد امارات همچنین با گارد تشریفات نیروهای مسلح پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.  

وزیر خارجه پاکستان پیش از این سفر در بیانیه‌ای اعلام کرد: امارات بزرگ‌ترین شریک تجاری پاکستان در خاورمیانه و اصلی‌ترین منبع سرمایه‌گذاری آن است. بیش از یک و نیم میلیون پاکستانی در امارات مشغول به کار هستند و میلیون‌ها دلار به پاکستان پول می‌فرستند.

آخرین سفر ولیعهد امارات به پاکستان در ژانویه ۲۰۰۷ انجام شد. امارات ماه دسامبر پیشنهاد سپرده سه میلیارد دلاری در بانک مرکزی پاکستان را مطرح کرد تا از افزایش نقدینگی آن حمایت به عمل آورد. ارزش روپیه پاکستان در ماه نوامبر به پایین‌ترین حد رسید.  



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین