|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۴
کد خبر: ۲۴۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
شاخص بهای تولیدکننده در آذر ماه نسبت به آبان ماه ۴.۵ واحد درصد کاهش داشته است و با کاهش رشد بهای کالاها و خدمات مصرفی در ماه‌های آبان و آذر امیدواریم با ثبات ایجاد شده در بازار و روند نرخ ارز شاهد کنترل بیشتر تورم باشیم.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی روز گذشته از سوی بانک مرکزی تقدیم دولت شده است و امیدوارم هر چه سریع تر این مهم به نتیجه برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز (یکشنبه) در جمع اعضای فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجموعه اقدامات بانک مرکزی اظهار داشت: در حوزه ریالی و ارز، بانک مرکزی بر بازار ارز مسلط است و این نهاد روند تعادلی نرخ ارز را با تدبیر و رعایت عوامل دخیل در بازار پیش می‌برد و همانطور که قبلا نیز گفته‌ام این روند تعادلی بازار ارز نبایستی براساس هیجانات کوتاه مدت پیش برده شود.

رئیس بانک مرکزی با توجه به مجموعه اقدامات در حال انجام گفت: پیش بینی می‌کنیم که عرضه ارز توسط صادرکنندگان غیرنفتی شتاب بیشتری به خود گیرد. مهم ترین اقدام پیش‌روی بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی و سامان دادن به این مهم است. این موضوع از حساسیت و اهمیت بسیاری برخوردار است و نباید شتابزده در مورد آن عمل کرد.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: اصل مهم بانک مرکزی در پیشبرد طرح اصلاح نظام بانکی صیانت از سپرده‌های مردم و ثبات بازار پول است. لایحه حذف چهار صفر از پول ملی روز گذشته از سوی بانک مرکزی تقدیم دولت شده است و امیدوارم هر چه سریع تر این مهم به نتیجه برسد.

وی همچنین افزود: شاخص بهای تولیدکننده در آذر ماه نسبت به آبان ماه ۴.۵ واحد درصد کاهش داشته است و با کاهش رشد بهای کالاها و خدمات مصرفی در ماه‌های آبان و آذر امیدواریم با ثبات ایجاد شده در بازار و روند نرخ ارز شاهد کنترل بیشتر تورم باشیم.

گفتنی است در این جلسه، همتی در ادامه به سوالات متعدد نمایندگان در امور ارزی و اعتباری و بانکی به تفصیل پاسخ داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین