|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۲۴۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
نخعی با انتقاد از آمار بالای بیکاران فارغ التحصیل در جامعه، توسعه و توجه به رشته های کارودانش و فنی و حرفه ای را برای تحقق شعار تولید و اشتغال مهم و حیاتی و نیاز امروز جامعه عنوان کرد.
 مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به همتی که در زمینه تامین وسایل و تجهیزات گرمایشی برای مدارس این استان انجام شده دیگر هیچ مدرسه ای از سیستم گرمایشی غیر استاندارد استفاده نخواهد کرد.

 علیرضا نخعی در شورای آموزش و پرورش افزود: یکی از موضوعاتی که در استان باید به آن توجه داشت، بحث سرویس و جابه جایی دانش آموزان است که بیشتر خانواده ها نیز خواستار رفع مشکلات در این زمینه هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: 28 هزار و 523 دانش آموز در این استان از سرویس‌های استاندارد و برابر با همین تعداد نیز از سرویس غیر مجاز استفاده می کنند‌.

نخعی گفت: فقط سرویس هایی که مورد تایید آموزش و پرورش هستند می توانند کار جابجایی دانش آموزان را انجام دهند و از آن ها حمایت می شود.

وی همچنین در خصوص استاندارد سازی مدارس به لحاظ وسایل گرمایشی نیز بیان کرد: چهار هزار و 500 دستگاه بخاری استاندارد ظرف یک هفته گذشته در مدارس سراسر این استان توزیع شده و هزار دستگاه بخاری استاندارد دیگر تا چند روز آینده تحویل و توزیع خواهد شد‌.

وی به حوزه تجاری سازی و کسب در آمد از طریق مراکز آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: از تصویب تغییر کاربری حدود 109 هزار متر مربع املاک مازاد آموزش و پرورش برای تامین هزینه‌های این نهاد در این نشست تقدیر کرد‌.

نخعی گفت: توسعه مهارت آموزی در مدارس و ارائه تسهیلات به هنرستان های استان به منظور ایجاد اشتغال و تولید محصول از دیگر برنامه ها و مصوبات این نشست بود که مورد موافقت اکثر حاضران قرار گرفت و جای قدردانی دارد‌.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت مهارت آموزی تغییر رویکرد به سمت رشته های فنی یکی از اولویت های این سازمان است.

وی بیان کرد: رشته های فنی باید به گونه ای باشد که افراد را برای کار در جامعه آماده کند و نباید تنها راه را برای اخذ مدرک دانشگاهی صرف باز کند.

نخعی با انتقاد از آمار بالای بیکاران فارغ التحصیل در جامعه، توسعه و توجه به رشته های کارودانش و فنی و حرفه ای را برای تحقق شعار تولید و اشتغال مهم و حیاتی و نیاز امروز جامعه عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همچنین در خصوص فعالیت مدارس استان نیز گفت: در حال حاضر در سیستان و بلوچستان ۱۸۰۰مدرسه بیشتر از نرم کشوری دایر شده است‌.

وی تصریح کرد: در مدارس شبانه روزی ظرفیت های خوبی برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل وجود دارد که از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین