|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۲۴۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
مخالفت معاون صدراعظم آلمان با تشدید قوانین پناهندگیاولاف شولتس، وزیر دارایی و معاون صدراعظم آلمان، خواهان همبستگی همه نیروها برای اخراج پناهجویان متخلف شد. او همچنین خواستار آن است که از قوانین موجود آلمان استفاده بهتری شود و به شدت عمل در این قوانین نیازی نمی‌بیند.
 مخالفت معاون صدراعظم آلمان با تشدید قوانین پناهندگیاولاف شولتس، وزیر دارایی و معاون صدراعظم آلمان، خواهان همبستگی همه نیروها برای اخراج پناهجویان متخلف شد. او همچنین خواستار آن است که از قوانین موجود آلمان استفاده بهتری شود و به شدت عمل در این قوانین نیازی نمی‌بیند.

به گزارش دویچه وله؛ اولاف شولتس، معاون صدراعظم و وزیر دارایی آلمان، در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه آلمانی "بیلد آم زونتاگ" گفت: «متخلفان باید بدانند که قانون با شدت تمام با آنها برخورد خواهد کرد.»

وزیر دارایی آلمان گفت دولت‌های ایالتی و دولت فدرال آلمان باید در امر اخراج پناهجویانی که به کارهای خلاف دست می‌زنند، همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

اولاف شولتس در ادامه خطاب به هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان گفت: «این امر باید از حمایت وزارت کشور برخوردار باشد تا کشورهایی که این پناهندگان از آنجا به آلمان می‌آیند حاضر شوند آنها را بپذیرند.»

در پی رفتار خشونت‌آمیز و ضرب‌وشتم عابران در شهر آمبرگ در شامگاه شنبه ۸ دی (۲۹ دسامبر) در ایالت بایرن چهار پناهجو از جمله یک ایرانی دستگیر شدند. این چهار پناهجو که ۱۷ تا ۱۹ ساله و از اتباع سوریه، افغانستان و ایران هستند در حالی که مشروبات الکلی زیادی نوشیده بودند بدون مقدمه با مشت و لگد به رهگذران حمله کردند.

دوازده نفر بر اثر رفتار خشونت‌آمیز این پناهجویان به طور سطحی جراحت‌هایی برداشتند. این چهار نفر هنگام دستگیری در برابر ماموران پلیس نیز از خود مقاومت نشان دادند.

پس از انتشار خبر این حادثه در رسانه‌ها هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان بار دیگر بر خواست خود مبنی بر تسهیل مقررات اخراج سریع‌تر پناهجویان تاکید کرد. او در مصاحبه با روزنامه "بیلد" گفت: «وقتی متقاضیان پناهندگی مرتکب اعمال خشونت‌آمیز می‌شوند باید از کشور اخراج شوند.»

این حادثه در شرایطی رخ داد که در شب کریسمس در شهر بوتروپ نیز یک راننده با خودرویش به چندنفر که به شادمانی مشغول بودند حمله کرد. گفته می‌شود که این فرد دارای تمایلات خارجی‌ستیزانه است.

موافقان و مخالفان تشدید قوانین پناهندگی در آلمان

حزب سوسیال مسیحی آلمان و هورست زهوفر، وزیر کشور که به این حزب تعلق دارد، خواستار شدت عمل بیشتری در قوانین پناهندگی هستند، اما اولاف شولتس خواستار آن است که از قوانین موجود آلمان استفاده بهتری شود. به گفته او به شدت عمل بیشتر در قوانین آلمان نیازی نیست.

وزیر دارایی آلمان همچنین بر این نکته تاکید دارد که اخراج پناهجویان به کشورهایی که خطر آنها را تهدید کند، باید متوقف شود. او در این باره می‌گوید: «قانون اساسی ما مخالف آن است که کسی را به کشوری بفرستیم که آنجا شکنجه و مرگ در انتظارش است.»

شولتس اما مخالفتی با اخراج دیگر پناهجویان که مرتکب جرمی شده‌اند ندارد و آن را تایید می‌کند. ولفگانگ کوبیکی، معاون حزب دمکرات‌ آزاد آلمان نیز چون شولتس مخالف شدت عمل بیشتر قوانین برای اخراج پناهجویان است.

حزب سوسیال مسیحی آلمان در نشست خود تصویب کرده که اگر پناهجویی مرتکب خطایی شود و در دادگاه حکم شش ماه حبس برایش صادر گردد، باید حمایت آلمان از او متوقف و این فرد از کشور اخراج شود.

مارکوس زودر، رئیس مجلس ایالتی بایرن، گرچه موافقت خود را با تشدید قوانین پناهندگی آلمان اعلام کرده، اما هم‌حزبیان خود را از دامن زدن به بحث‌های پایه‌ای تازه درباره پناهجویان در مجلس نمایندگان آلمان "بوندس تاگ" برحذر داشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین