|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۲۴۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نسبت به قم نگاه ویژه‌ای دارند و امیدواریم قم به جایگاه اصلی خود دست یابد.
 حسین ذوالفقاری عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم که در تالار معصومیه برگزار شد در سخنانی در خصوص چگونگی انتخاب استانداران اظهار داشت: در استان قم بعد از اینکه چند نفر از داخل وزارت کشور و همچنین خارج از وزارت کشور مطرح شدند و رفت و آمدهای فراوانی صورت گرفت در نهایت دکتر سرمست برای این امر انتخاب شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نسبت به قم نگاه ویژه‌ای دارند و ما شاهد هستیم که سالانه بیش از ۲۵ میلیون نفر زائر وارد استان می‌شوند و بیش از ۱۱۰ کشور در این شهر طلبه وجود دارد.

ذوالفقاری گفت: بیش از ۱۷ استان محور مواصلاتی با قم دارند و قم خاستگاه مرجعیت، حوزه‌های علمیه و خاستگاه انقلاب اسلامی است که این موارد اهمیت استان قم را نشان می‌دهد.

باید در قم به مقوله‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای داشت

وی با بیان اینکه قم به لحاظ فرهنگی بسیار مهم است، افزود: در شهر قم و شهرهای مذهبی و فرهنگی باید به مقوله‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای داشت و در حوزه‌های اجتماعی نیز با توجه به ترکیب جمعیتی که در شهر مقدس قم وجود دارد باید کارهای اساسی صورت گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در زمینه زیرساخت‌های لازم و در مسائل مختلف از جمله معماری و شهرسازی و مسائل اقتصادی قم باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: قم ظرفیت آن را دارد که شهر ویژه در کشور معرفی شود و قم باید در بخش‌های مختلف برای کشور و جهان اسلام نمونه باشد.

ذوالفقاری اضافه کرد: با نگاه عمیق استاندار جدید قم و همکاری مسئولین استان و حمایت و همراهی مراجع و علما در این مسیر امیدواریم بتوان به توفیقات خوبی دست یافت.

دشمنان می‌خواهند مردم را مقابل نظام قرار دهند

معاون وزیر کشور عنوان کرد: دشمنان با فشارهایی که وارد می‌کنند می‌خواهند با نارضایتی‌های انباشته شده مردم را در مقابل نظام قرار دهند.

وی گفت: ما مشکلات اقتصادی در کشور داریم که قابل انکار نیست و استقامت مردم و همراهی آن‌ها یک طرف کار است و در این زمان نیز مسئولان و مدیران باید توجه کنند که آنان نیز باید متناسب با آگاهی و استقامت و همراهی مردم کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را بالا ببرند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین