|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۲۴۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
این مقام آمریکایی افزود: پامپئو در گفت‌وگوهای خود با کشورهای حوزه خلیج فارس بر یک پیام تاکید دارد با این محتوا که "آمریکا خاورمیانه را ترک نخواهد کرد."
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور با یک پیام مهم برای عربستان و قطر به خاورمیانه سفر می‌کند.

 به نقل از رویترز، به گفته این مقام آمریکایی مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور در سفرش به خاورمیانه حامل پیام مهمی برای قطر و عربستان است.

این مقام آمریکایی افزود: پامپئو در گفت‌وگوهای خود با کشورهای حوزه خلیج فارس بر یک پیام تاکید دارد با این محتوا که "آمریکا خاورمیانه را ترک نخواهد کرد."

وی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا همچنین در این سفر بر حمایت واشنگتن از همپیمانان خود در خاورمیانه و همکاری در زمینه مقابله با تروریسم تاکید خواهد کرد.

طبق گفته‌های این مقام آمریکایی، پامپئو در سفرش به عربستان و قطر تاکید خواهد کرد که اختلافات میان ریاض و دوحه به سود هیچ یک از دو کشور نیست.

وی با اشاره به مساله قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی نیز گفت: وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به عربستان از مقامات این کشور خواستار مجازات عاملان این قتل می‌شود.

این مقام آمریکایی در پایان تصریح کرد: آمریکا معتقد است که اظهارات مقامات عربستان درباره قتل خاشقجی تا به این لحظه اعتباری ندارد.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای سفر پامپئو به منطقه را تایید و اعلام کرده که او روزهای ۸ تا ۱۵ ژانویه (۱۸ تا ۲۴ دی) به غرب آسیا سفر می‌کند.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، این سفر شامل مصر، اردن، قطر، امارات، عربستان، بحرین، کویت و عمان می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود تاکید کرد که پامپئو در سفر خود به بحران سوریه و یمن نیز خواهد پرداخت.

طبق این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین خواهان همبستگی میان ائتلاف‌های منطقه‌ای به عنوان بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای مقابله با آنچه "نفوذ ایران" خواهد شد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین