|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۲۴۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
کشورهای همسایه ایران با مشکلات عدیده از جمله جنگ داخلی مواجه هستند، صلح و ثبات در منطقه برای ایران اهمیت زیادی دارد و ناامنی در افغانستان می تواند به ایران هم سرایت کند.
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که «قبل از مذاکره با طالبان، با دولت افغانستان صحبت داشته‌ایم»، گفت: ایران به هیچ‌وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند.

محمود واعظی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مذاکرات ایران و طالبان اظهار کرد: کشورهای همسایه ایران با مشکلات عدیده از جمله جنگ داخلی مواجه هستند، صلح و ثبات در منطقه برای ایران اهمیت زیادی دارد و ناامنی در افغانستان می تواند به ایران هم سرایت کند.

وی با اشاره به این‌که «مذاکرات با طالبان با هماهنگی دولت افغانستان انجام می‌شود»، بیان کرد: من در هیچ گزارشی ندیده‌ام که دولت افغانستان از مذاکرات ایران و طالبان ناراضی باشد. پیش از آغاز مذاکرات با طالبان، با دولت افغانستان صحبت  داشته‌ایم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: هدف ما از مذاکرات، تامین صلح و امنیت در منطقه و ایجاد زمینه برای آغاز مذاکرات افغانی- افغانی است. ما به هیچ وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالتی نمی‌کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین