|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۴۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب در مسجد اعظم قم برگزار شد.
 حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد امشب در مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه باید از فرصت عمر به خوبی استفاده کنیم اظهار کرد: انسانی که عمل صالح ندارد پس از مرگ تقاضای بازگشت به دنیا را دارد ولی دیگر این تقاضا فایده‌ای نداشته و پرونده بسته می شود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی از عمر خود نهایت استفاده را داشت، بیان کرد: ایشان در طول 70 سال زندگی خود خدمات ارزشمندی به ویژه در زمینه فقه ارائه کرد.

این استاد حوزه با اشاره به نبوغ بالای آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: این عالم بزرگوار در گوشه‌ای از مجلس می نشست و همواره در میان مردم حاضر بود.

وی تواضع را از ویژگی‌های بارز آیت الله هاشمی شاهرودی دانست و خاطرنشان کرد: ارتحال علمایی همچون آیت الله هاشمی شاهرودی برای حوزه‌های علمیه خلا بزرگی است چرا که تربیت چنین شخصیت‌هایی سالیان زیادی به طول می‌انجامد.

نظری منفرد با اشاره به شهادت سه برادر آیت الله هاشمی شاهرودی توسط رژیم بعث عراق گفت: در کشور عراق شاهد بودیم پس از ارتحال ایشان مراسم‌هایی برگزار شد و این مراسم‌ها نشان داد که این عالم از چه جایگاهی برخوردار بود.

بر اساس این گزارش در این مراسم آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمع کثیری از طلاب و روحانیون حضور داشتند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی روز دوشنبه سوم دی‌ماه بعد از یک دوره بیماری در سن 70 سالگی به دیار باقی شتافت و پیکر این عالم ربانی پس از تشییع باشکوه در تهران و قم در جوار حضرت فاطمه معصومه(ع) در آغوش خاک آرام گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین