|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۴۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به هدف گذاری پلیس برای تجهیز ۴۰ هزار البسه پلیس به دوربین گفت: ۸۷ درصد مردم از عملکرد پلیس پیشگیری رضایت دارند.
 رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به هدف گذاری پلیس برای تجهیز ۴۰ هزار البسه پلیس به دوربین گفت: ۸۷ درصد مردم از عملکرد پلیس پیشگیری رضایت دارند.

به گزارش ایسنا، سردار محمد شرفی در حاشیه همایش یک روزه فرماندهان پاسگاه ها و روسای کلانتری‌های انتظامی استان  زنجان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:  هدف از برگزاری این همایش بررسی و ارزیابی عملکرد استانها در حوزه  کلانتریها و پاسگاه‌ها، نظارت بر تحقق فرامین، ابلاغ سیاستها و خط مشی‌ها و ابلاغ تدابیر و برنامه‌های آتی است.

 رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه استان زنجان  خوشبختانه از وضعیت  مطلوبی در کنترل جرایم خشن برخوردار است؛ خاطرنشان کرد: وقوع جرایم خشن در سطح استان در حد صفر  و یا بسیار ناچیز بوده است.

وی با اعلام اینکه بر اساس ارزیابی صورت گرفته استان زنجان از توانمندی بالایی برخوردار بوده به طوری که این استان در مولفه‌هایی چون مدیریت کیفیت نیروی انتظامی و خوشایند سازی محیط ، اشراف کلی و مدیر برتر، جزو استان های برتر انتخاب شده است.  

سردار شرفی  با اشاره به اینکه از برنامه‌های آینده پلیس پیشگیری ناجا، هوشمند سازی پلیس  است خاطر نشان کرد: در استفاده از تلکنولوژهای نوین و  فضای مجازی پیشگام و پیشرو هستیم و سعی داریم بخشی از خدمات پلیس به مردم را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم.

وی افزود: کاهش هزینه‌ها، ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن، افزایش میزان رضایتمندی عمومی و کاستن از مشغله نیروها برای انجام ماموریت‌ها از جمله مزایای الکترونیکی کردن خدمات انتظامی است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار امیدواری کرد، این روش با ایجاد بستر مشترک با دستگاه قضا در ارسال پرونده‌های قضائی  و بدرقه متهمان به صورت ویدئو کنفرانس عملیاتی شود.

شرفی دوربین‌دار کردن البسه  پلیس را از دیگر برنامه‌های پلیس پیشگیری در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این اقدام سند محکمی برای قضاوت، تحقق عدالت و ابزاری  برای نظارت بر رفتار پلیس در مسیر حفظ حقوق شهروندی است.

 به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با اشاره به هدف گذاری تجهیز ۴۰ هزار لباس پلیس به دوربین بیان کرد: در مرحله اول هزار عدد توزیع شده است و در مرحله بعد قصد داریم از دوربین‌های عینکی استفاده کنیم.  

 این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه ۱۵ هزار نفر از کارکنان پلیس در کلاسهای آموزشی تعالی رفتار شرکت کرده‌اند گفت: این امر منجر به افزایش رضایتمندی مردم  از عملکرد پلیس  شده و بر اساس پایش صورت گرفته ۸۷ درصد مردم از عملکرد پلیس پیشگیری رضایت دارند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به نقش دستگاه‌ها در کاهش آسیبهای اجتماعی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در کاهش آسیبهای اجتماعی جزء سازمان های برتر است.

 شرفی تصریح کرد: نیروی انتظامی با انجام اقدامات فرهنگی و سلبی در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر ، حوزه امنیت اخلاقی و... خوب عمل کرده و امیدواریم با جانفشانی کارکنان پلیس و مرزبانان، همراهی اصحاب رسانه و حمایت های مردمی  آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

وی به نرخ پایین میانگین وقوع جرم در استان زنجان در مقایسه با سطح کشور اشاره و تصریح کرد: استان زنجان به لحاظ داشتن زیر ساختهای فرهنگی مناسب، مردمان خوب، دیندار و ولایت مدار و توانمندی دستگاه ها و تلاش شبانه روزی پلیس از امنیت مطلوبی برخوردار بوده و جزء استان ها امن و برتر کشور است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به فراوانی آمار جرایم در استان زنجان اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس آمار جرایم، سرقت قطعات داخل خودرو ، سرقت از اماکن خصوصی و سرقت موتورسیکلت از جرایمی است که بیشترین آمار را در استان زنجان به خود اختصاص داده است  که امیدواریم  با آموزش و توانمند سازی شهروندان و مشارکت مردم و پلیس این جرایم نیز کاهش یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین