|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۴۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
وزیر امور اقتصادی و دارایی در هشتاد و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از تشکیل کمیته‌ای برای اصلاح بخشنامه رفع تعهد ارزی خبر داد و گفت: بخش‌خصوصی ریشه‌دار، اقتصاد را به دست بگیرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در این جلسه که با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با انتقاد جدی از صدور بخشنامه های مکرر در خصوص ارز صادراتی، اظهار داشت: بی ثباتی مقررات به فضای کسب و کار آسیب جدی زده است.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: امروز، بخش خصوصی، بویژه صاحبان برند، جزو افتخارهای کشور هستند و باید به وسط میدان بیایند و به دولت بگویند تا ما هستیم، دولت نیازی به ورود ندارد و ما خودمان مدیریت می کنیم.

دژپسند با بیان اینکه در دولت نسبت به بخش خصوصی بدبینی وجود ندارد، افزود: در نگاه و زبان دولت و رئیس جمهوری، رنگ و لعاب نگرانی نسبت به بخش خصوصی نیست و دولتمردان از موفقیت و رشد بخش خصوصی خوشحالند و از آن استقبال می کنند.

وی افزود: بخش خصوصی هم در بیشینه سازی سود خودش و هم با توجه به تجربه های کاربردی فعالان اقتصادی و تجار، بهترین موقعیت را در کمک به اقتصاد کشور دارد.

وزیر  اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار گمرک مربوط به صادرات و واردات کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۸۵ درصد واردات کشور را کالاهای سرمایه ‌ای تشکیل می‌دهد، کاهش واردات را مناسب ندانست و گفت: در شرایط تحریم، هدف اصلی از پا درآوردن ایران است که باید مانع از آن شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد:  ما اعتقاد داریم صادرات کار راحتی نیست اما برای اداره مملکت به ارز نیاز هست.

دژپسند همچنین با اشاره به صادرات ۳۳میلیارد دلاری کالاهای غیر نفتی از فروردین امسال تا پایان آبان ماه سالجاری، گفت: از این مقدار  ۲۵,۲ درصد ارز به چرخه تجارت برگشته است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تولید کنندگان و صادرکنندگان باید فواید فعالیت های خود را در جامعه ببینند، افزود: افزایش میزان صادرات یعنی ارتقای سهم ایران در بازار جهانی و این جزو افتخارات کشور محسوب می شود.

وی تاکید کرد: صادرات به دلیل اینکه منابع جدید برای سرمایه گذاری به کشور می آورد، موتور رشد اقتصادی کشور است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین