|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۲۴۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰
مدیربرنامه سرطان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیوع سرطان در ایران از میانگین جهانی پاین‌تر است.
 مدیربرنامه سرطان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شیوع سرطان در ایران از میانگین جهانی پاین‌تر است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی منکوب امروز در نشستی خبری که در «مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا» برگزار شد، اظهار کرد: میزان بروز سرطان در ایران بر اساس آخرین آمار در بین مردان 157 مورد در هر 100 هزار نفر و در زنان 137 مورد در هر 100 هزار نفر است. این آمار از میزان متوسط جهانی پایین‌تر است. آمار متوسط جهانی در مردان 205 مورد در هر 100 هزار نفر و در زنان 165 مورد در هر 100 هزار نفر است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در حال توسعه هستیم انتظار داریم این میزان افزایش پیدا کند. از نظر شیوع سرطان بیشترین سرطان در زنا‌ن سرطان پستان و در مردان سرطان معده است. در خراسان رضوی هم شیوع سرطان از همین الگو پیروی می‌کند.

مدیر برنامه سرطان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار ما که مربوط به سال 93 است در خراسان رضوی 10 هزار و380 مورد سرطان داشته‌ایم که 4 هزار و 972  مورد در زنان و 5 هزار و 401 مورد در مردان بوده است. همچنین در 6 ماهه ابتدای سال جاری در بیماستان‌های دولتی 4 هزار و 779 مورد بستری سرطان داشته‌ایم که شامل موارد انکولوژی بالغین و اطفال می‌شود.

دنکوب خاطرنشان کرد:در بخش دولتی 95 تخت شیمی درمانی داریم که در 6 ماهه ابتدای سال جاری 26 هزار و500 مورد شیمی درمانی را انجام دادند. همچنین  156 تخت ما به آنکولوژی اختصاص یافته و 4779 بیمار در این تخت‌ها بستری کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه «بعد از طرح تحول سلامت خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی در مراکز دولتی رایگان شده است»،عنوان کرد: علاوه‌ بر این در طرح تحول سلامت کمک به بیماران نیازمندی که در بیمارستان دولتی بستری می‌شوند ردیف اختصاصی تخصیص داده شده. در سه ماه دوم امسال بالغ بر 720 میلیون تومان به بیماران کمک کردیم.

دنکوب در خصوص برنامه سرطان وزارت بهداشت گفت: در 5 محور خدمات درمانی در دست اقدام است. اولین مورد استانداردسازی و توسعه مراکز شیمی درمانی سرطانی در بخش خصوصی و دولتی است. دومین مورد توسعه مراکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان است که در این راستا ساخت 5 مرکز در بیمارستان‌های امام رضا، هاشمی‌نژاد، امید، موسی‌بن جعفر قوچان و شهید مدرس کاشمر به اتمام رسیده است.

مدیر برنامه سرطان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اقدام بعدی توسعه مراکز سرطان تیپ 2 است که علاوه‌بر خدمات شیمی‌درمانی خدمات رادیوتراپی انجام می‌دهند. در این راستا در سه ماهه ابتدای سال 98 بخش رادیوتراپی بیمارستان امام رضا بهره‌برداری خواهد شد. دو اقدام دیگر هم مراکز حمایتی و سامانه کشوری هستند که به زودی اجرا خواهند شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین