|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۴۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
براساس قانونی در آمریکا، این کشور می‌تواند اعتبارهای آژانس‌های وابسته به سازمان ملل متحد که فلسطین را به عنوان عضو کامل به رسمیت بشناسند، کاهش دهد. در همین رابطه اسرائیل هم پرداخت‌های خود به سازمان ملل متحد را متوقف کرد.
 یک رسانه صهیونیستی به پیام جدید وزیر خارجه ایران در خصوص اقدامات عجیب آمریکا و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

 جرزوالیم پست در واکنش به پیام «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، در توئیتر نوشت: ظریف وزیر خارجه ایران به حالت طنزی خواستار خروج آمریکا و اسرائیل از سیاره زمین شده است.

وزیر خارجه ایران در واکنش به خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از یونسکو، در پیامی در توئیتر نوشت: بعد از برجام، نفتا ( توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی)، پیمان تجاری اقیانوس آرام و معاهده آب و هوایی پاریس و...، رژیم ترامپ بهمراه رژیم اسرائیل امروز رسما از یونسکو خارج شدند.آیا چیز دیگری باقی مانده است که دولت ترامپ و رژیم نوچه او از آن خارج شوند؟! شاید هر دو با هم از سیاره زمین؟

جروزالیم پست درادامه به سابقه حضور رژیم صهیونیستی در یونسکو و دلیل خروج از آن اشاره کرده است.

پیش‌زمینه خروج رژیم صهیونیستی و آمریکا به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد. در این سال یونسکو به عنوان تنها سازمان وابسته به سازمان ملل متحد، فلسطین را به عنوان عضو کامل خود به عضویت پذیرفت.

دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، به همین دلیل پرداخت مبلغ سالانه خود را به این سازمان جهانی که مبلغی حدود ۲۲ درصد کل بودجه این سازمان بود، متوقف کرد.

براساس قانونی در آمریکا، این کشور می‌تواند اعتبارهای آژانس‌های وابسته به سازمان ملل متحد که فلسطین را به عنوان عضو کامل به رسمیت بشناسند، کاهش دهد. در همین رابطه اسرائیل هم پرداخت‌های خود به سازمان ملل متحد را متوقف کرد.

روابط دیپلماتیک اسرائیل با یونسکو در سال ۲۰۱۶ تیره‌تر شد. در این سال یونسکو قطعنامه‌هایی را تصویب کرد که مقام‌های اسرائیلی آنها را نادیده گرفتن روابط یهودیت با اماکن مقدس در بیت المقدس می‌دانستند.

در یکی از قطعنامه‌ها اشاره‌ به حرم شریف تنها با نام‌های عربی و انگلیسی شده و نام عبری آن حذف شده بود. همان زمان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در این باره گفت: «این ادعا که اسرائیل رابطه‌ای با حرم شریف ندارد، حدودا مثل این است که بگوییم چین رابطه‌ای با دیوار چین یا مصر رابطه‌ای با اهرام ندارد. نتانیاهو در ادامه گفت به این ترتیب یونسکو اندک مشروعیت باقیمانده خود را هم از دست داده است.

اما یونسکو در اقدامات بعدی خود به اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر اشاره کرده و اقدامات این کشور در اراضی فلسطینی را زیر سوال برده است.

یونسکو در سال ۲۰۱۷ قطعنامه دیگری را تصویب کرد که باز هم نگرانی اسرائیل را برانگیخت. این سازمان جهانی بخش قدیمی شهر الخلیل در کرانه غربی رود اردن را به همراه قبر حضرت ابراهیم(ع) که نیای اصلی دین‌های یهودیت، مسیحیت و اسلام به حساب می‌آید، به عنوان یک میراث جهانی ارزشمند و فقط فلسطینی اعلام کرد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین