|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۴۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
متاسفانه برخی از وزرا با توسل به رهبری و با استجازه از ایشان تلاش کردند که افرادی را از شمول این قانون خارج کنند، حتی این شائبه ایجاد شده است که این قانون برای حذف برخی از اشخاص و طیف‌ها برای خارج کردن از رده مدیریتی بوده است.
 محمود صادقی گفت: متاسفانه برخی از وزرا با توسل به رهبری و استجازه از ایشان تلاش کردند افرادی را از شمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان خارج کنند. انتظار این است که تا قبل از اصلاح این قانون مقام معظم رهبری مسئولان را امر کرده که ملزم به اجرای این قانون باشند تا زمانی که مجلس تعیین تکلیف کند.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در تذکری شفاهی خطاب به مسئولان اجرایی کشور، گفت: برخی از مسئولان اجرایی و وزرا برای گریز از قانون منع به کارگیری بازنشستگان به راه‌های مختلفی متوسل می‌شوند. بنده تذکر می‌دهم که به اصل حاکمیت قانون و برابری عموم در برابر قانون توجه کنید. این اصل از اصول عقلایی است که از جهات مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.

صادقی افزود: تا آن جا که حتی در اصل "۱۰۷" که مربوط به انتخاب رهبری از عالی‌ترین رکن جمهوری اسلامی است با صراحت می‌گوید که رهبر در  برابر رعایت قوانین با سایر افراد کشور مساوی است. نکته قابل توجه این است که این جمله در سال ۶۸ در جریان بازنگری قانون اساسی به اصل "۱۰۷" اضافه شد. یعنی در زمانی که قانون اساسی عبارت "مطلقه" را به ولایت اضافه کرد که بر مطلق بودن اختیارات رهبری تاکید می‌کند.

وی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را "تلاشی در جهت باز شدن حلقه مدیریتی کشور دانست " و اظهار کرد: متاسفانه برخی از وزرا با توسل به رهبری و با استجازه از ایشان تلاش کردند که افرادی را از شمول این قانون خارج کنند، حتی این شائبه ایجاد شده است که این قانون برای حذف برخی از اشخاص و طیف‌ها برای خارج کردن از رده مدیریتی بوده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: البته رهبری فرمودند که مجلس شورای اسلامی خود قانون را اصلاح کند به طوری که امکان باقی‌ ماندن افراد شایسته باشد. انتظار این است که تا قبل از اصلاح این قانون رهبری مسئولان را امر کرده که ملزم به اجرای این قانون باشند تا مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین