|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۴۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
اگرچه این اظهارنظر هم در نوع خود عجیب و باورنکردنی است. حبیب‌الله عسگراولادی در ماه‌های پایانی عمر خود بارها و بارها اعلام کرد که موسوی و کروبی را فتنه‌گر نمی‌شناسد. این گفته او با واکنش‌های تندی از سوی یاران اصولگرایش روبه‌رو شد.
  دبیرکل حزب مؤتلفه در ادعایی عجیب از قول دبیرکل درگذشته این حزب ادعایی طرح کرده که هیچ سندی برای اثباتش وجود ندارد.

او با اشاره به جلسه‌ای که با آقای حبیب‌الله عسگراولادی سال 88 با میرحسین موسوی داشته‌اند گفته است: «فردای جلسه آقای عسگراولادی و چهار نفر دیگر با مهندس موسوی، ما منتظر بودیم که ایشان تماس بگیرد و بگوید که خودش یا نماینده‌اش آماده حضور برای بازشماری آرا است اما نه‌تنها خبری از تماس نشد بلکه دو روز بعد بیانیه‌ای تندتر از بیانیه‌ اول از سوی آقای موسوی منتشر شد. آقای عسگراولادی در واکنش به این بیانیه گفته بود گمان می‌کنم در محل جلسه ما با آقای موسوی، دستگاه‌های شنودی کار گذاشته شده بود که بلافاصله بعد از حضور ما، گروه دیگری برای عوض‌کردن نظر مهندس موسوی در دفتر او حضور پیدا کردند، چراکه در جلسه مذکور هیچ‌کس به‌جز آن هیئت پنج‌نفره و شخص آقای موسوی حضور نداشتند».

حبیب‌الله عسگراولادی درگذشته است و حالا از قول او صحبت‌هایی مطرح می‌شود که امکان اثبات آن وجود ندارد. اگرچه این اظهارنظر هم در نوع خود عجیب و باورنکردنی است. حبیب‌الله عسگراولادی در ماه‌های پایانی عمر خود بارها و بارها اعلام کرد که موسوی و کروبی را فتنه‌گر نمی‌شناسد. این گفته او با واکنش‌های تندی از سوی یاران اصولگرایش روبه‌رو شد.

خودش گفته بود: «من موسوی و کروبی را اهل فتنه نمی‌دانم و با هر دو این افراد سال‌ها کار کرده‌ام به گونه‌ای که یک سال وزیر موسوی بودم و سال‌ها در کمیته امداد در کنار کروبی بودم؛ بنابراین معتقدم اینها افرادی هستند که از ابتدای انقلاب بوده‌اند و ما نباید آنها را اهل فتنه بدانیم». در جایی دیگر هم گفته بود: «برخی گفتند که سخنان من برای تبرئه اهل فتنه و بیرون‌آوردن موسوی و کروبی از حصر خانگی و تطهیر این دو است. من چنین منظوری ندارم و چنین حرفی نزده‌ام. اینها وظایف دستگاه‌های امنیتی و قضائی است. البته من به عنوان خادم کوچکی در هیئت منصفه و خادم 21 نفر عضو هیئت منصفه هستم. من باید منصفانه به مسائل بپردازم و از مرده باد و زنده باد، اثر نپذیرم. نباید زنده‌باد به من سرعت ببخشد یا مرده باد کُند کنَد. من به عنوان یک شهروند ایرانی حق دارم نظر حقیقی خودم را بگویم. من به عنوان یک شهروند اظهارنظر کردم و به عنوان یک عضو هیئت منصفه می‌گویم که من موسوی و کروبی را در فتنه 88 مجرم نمی‌شناسم. آیا نباید این را بگویم، چون به من انتقاد می‌کنند؟».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین