|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۲۴۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
 رائول کاسترو، رهبر حزب کمونیست کوبا در شصتمین سالگرد انقلاب از دولت ترامپ به خاطر "بازگشت به مسیر منسوخ شده مقابله با کوبا و مداخله در امور آمریکای لاتین" انتقاد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رائول کاسترو، در "سانتیاگو دو کوبا" در جنوب شرقی این کشور اعلام کرد: بار دیگر دولت آمریکای شمالی مسیر مقابله با کوبا را در پیش گرفته است.

 کاسترو در حالی این سخنرانی را انجام داد که در ماه آوریل از ریاست جمهوری استعفا داد، اما هنوز ریاست حزب کمونیست را تا 2021 بر عهده دارد، در حال‌ حاضر میگوئل دیاز کانل، ریاست جمهوری کوبا را بر عهده دارد.

کاسترو ادامه‌ داد: مقامات ارشد دولت ترامپ تلاش می‌کنند که ما را به خاطر تمام مشکلات و چالش‌ها در منطقه مقصر بدانند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ در ماه نوامبر اعلام کرد، واشنگتن مواضع تندتری علیه کوبا، ونزوئلا و اروگوئه اعمال خواهد کرد و آنها را "تروئیکای استبداد" نامید.

کاسترو در سخنانش ادامه‌ داد: در حال‌ حاضر مبارزه کوبا در حوزه اقتصادی است. در درجه اول ما نیاز داریم که تمام هزینه‌های غیر ضروری را کاهش داده و صرفه جویی کنیم. حزب کمونیست کوبا تصمیم گرفته است که از مواضع و اقدامات دیاز کانل به عنوان رییس جمهور کوبا حمایت کند. این انقلاب پیر نمی‌شود و همواره جوان باقی خواهد ماند.

رهبر حزب حاکم کوبا در حالی این اظهارات را بیان‌ کرد که در برزیل ژایر بولسونارو، رییس جمهور راست افراطی سوگند یاد کرد و نزدیک‌ترین متحدان کوبا یعنی ونزوئلا و نیکاراگوئه در بحران سیاسی به سر می‌برند و بر خلاف اقدامات باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا مبنی بر تلاش برای عادی سازی روابط، دونالد ترامپ، رییس جمهور کنونی این کشور تحریم‌های آمریکا علیه این جزیره را تشدید کرده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین