|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۴۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
این مسئله را مقایسه کنید با مثالی که می خواهم بزنم. سال گذشته در یکی از شهرستان ها قرار بود ۳۰ هکتار پیاز کشت شود. از قبل هم به ائمه جمعه و مسوولین امر اعلام کردیم. اما فصل برداشت دیدم که ۲۱۰۰ هکتار پیاز کشت شده که این مسئله ناشی از فقدان اطلاعات دقیق و پایش زمین های کشاورزی بود.
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که دستاوردهای فضایی موجود در پژوهشگاه فضایی، دستاورد نظام است نه دستاورد یک وزارتخانه و پژوهشگاه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در ادامه بازدید وزرا و معاونان رییس جمهور از دستاوردهای فضایی کشور، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی از پژوهشگاه فضایی کشور، بازدید کرد.

محمد جواد آذری جهرمی در این مراسم با تشکر از وزیر جهاد کشاورزی برای بازدید از پژوهشگاه فضایی گفت: طبیعتا حضور شما و استفاده مجموعه جهاد کشاورزی از دستاوردهای عرصه فضایی انرژی و انگیزه برای مجموعه فضایی کشور در جهت ادامه فعالیت ها خواهد بود، چرا که می بینند کارهایی که سال های سال برای آن زحمت کشیده اند به عرصه عمل می نشیند.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید افزود: آنچه امروز شما اینجا دیدید در خدمت اهداف شماست و دوستان ما در عرصه فضایی آماده همکاری هستند تا خدمات مورد نیاز را در حداقل زمان ممکن و حداکثر سرعت لازم فراهم کنند.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه دستاوردهای فضایی موجود در پژوهشگاه فضایی، دستاورد نظام است نه دستاورد یک وزارتخانه و پژوهشگاه گفت: ما آمادگی داریم که بنا بر تعریفی که شما می کنید و ابعاد کاری که اعلام خواهید کرد به سرعت همکاری مشترک خود را آغاز کنیم تا در کمترین زمان ممکن پایش سطوح زیر کشت کشور را با دقت بالا در اختیار داشته باشید.

وزیر ارتباطات افزود: علاوه بر توانمندی پژوهشگاه فضایی کشور، بخش خصوصی بسیار مستعدی هم داریم که آمادگی دارند در حوزه استارت آپ های حوزه فضایی به کشاروزران کمک کنند تا در افزایش بهره وری، هم استارت آپ ها منفعت ببرند، هم کشاورزان و در نهایت کشور و اقتصاد کشور بهره مند شوند.

دستاوردهای پژوهشگاه فضایی می‌تواند در خدمت اقتصاد ملی کشور باشد

محمود حجتی وزیر کشاورزی نیز ضمن خدا قوت به وزیر ارتباطات و تلاشگران صنعت فضایی در پژوهشگاه فضایی کشور گفت: واقع امر بخش عمده ای از دستاوردهای فضایی که امروز در این پژوهشگاه شاهد بودیم نیاز هر روزه ما در وزارت جهاد کشاورزی و نیاز مملکت است که انشاالله روز به روز شکوفاتر و به روزتر شود.

وی افزود: یکی از پروژه های که فوق العاده برای ما حیاتی است و برخی از گرفتاری هایی که کشاورزان و مردم و مصرف کنندگان ما با آن دست به گریبان هستند همین بحث سیاست های کشت و چگونگی اعمال سیاست کشت برپایه داده ها و اطلاعات دقیق است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما چند سال پیش که به یکی از کشورهای همسایه رفتیم دیدیم که آنها مرکز کنترل ملی دارند. کارشناسان خود را برای بازدید از آن مرکز اعزام کردیم که متوجه شدیم در آن کشور هر کشاورزی که در هر لحظه دست به زمین می برد و هر کشتی که انجام می دهد اطلاعات آن در مرکز فوق ثبت می شود.

حجتی ادامه داد: این مسئله را مقایسه کنید با مثالی که می خواهم بزنم. سال گذشته در یکی از شهرستان ها قرار بود ۳۰ هکتار پیاز کشت شود. از قبل هم به ائمه جمعه و مسوولین امر اعلام کردیم. اما فصل برداشت دیدم که ۲۱۰۰ هکتار پیاز کشت شده که این مسئله ناشی از فقدان اطلاعات دقیق و پایش زمین های کشاورزی بود.

وی افزود: امیدواریم که امروز بر اساس همکاری هایی که با پژوهشگاه فضایی کشور آغاز کردیم بتوانیم داده های دقیق را از زمین های زراعی در اختیار داشته باشیم.

حجتی تاکید کرد: کاری که اینجا در پژوهشگاه فضایی با زیر شاخه های مختلف آن انجام می شود، می تواند در خدمت کشور، عرصه های طبیعی، کشت و زرع و کشاورزی و مرتع و نهایتا تولید ثروت و تقویت اقتصاد ملی باشد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین