|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۹
کد خبر: ۲۴۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
معاون رئیس جمهور گفت: میزان آلودگی هوا نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و ما نسبت به سال گذشته در همین ایام ۲۸ روز هوای سالم داشته‌ایم به طوری که مشابه زمان فعلی ۱۰ روز دانشگاه‌ها و مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده بودند.
 معاون رئیس جمهور گفت: میزان آلودگی هوا نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و ما نسبت به سال گذشته در همین ایام ۲۸ روز هوای سالم داشته‌ایم به طوری که مشابه زمان فعلی ۱۰ روز دانشگاه‌ها و مدارس به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده بودند.

به گزارش تسنیم، عیسی کلانتری در مراسم رونمایی از فاز جدید ناوگان فروشگاه مجازی شهروند که عصر امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، مسعود سریع‌القلم مدیرعامل شرکت شهروند برگزار شد، اظهار کرد: باید از بخش خصوصی برای ورود به این طرح قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح را به مجموعه مدیریت شهری شهرداری تهران تبریک گفته و قطعاً اینگونه اقدامات می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته ما 28 روز هوای سالم داشته‌ایم و این در حالی است که در سالجاری ما هیچگونه تعطیلی را بابت آلودگی هوا نداشته‌ایم، به طوری که سال گذشته در همین ایام دانشگاه‌ها و مدارس 10 روز به دلیل آلودگی هوا تعطیل بودند.

کلانتری ادامه داد: البته ما در سایر کلانشهرها نیز با مشکل آلودگی هوا روبرو بوده‌ایم و امیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده میزان آلودگی هوا در کلانشهرها کاهش یابد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای استفاده از ناوگان فروشگاه مجازی شهروند، تصریح کرد: این اقدامات تاثیر بسزایی را در تمیزی هوا و کاهش ترافیک خواهد داشت و امیدواریم این اقدامات ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور همچنین به وضعیت آب شیرین در کشور اشاره کرد و گفت: آب شیرین در کشور در حال نایاب شدن هست، که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

کلانتری همچنین با اشاره به خرید شهروندان از طریق فروشگاه‌های مجازی گفت: مردم می‌توانند خریدشان را به جای هفته‌ای یک بار به هر هفته‌ 3 بار تغییر دهند و قطعا با این اتفاق میزان ضایعات کشور 3 الی 4 درصد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز بعد از جنگ جهانی دوم شاهد تردد کامیون‌ها در سطح تهران هستیم، که دو سوم آلودگی‌ها مربوط به تردد خودروهای دیزلی است. ضمن این که براساس آمار یک موتور کاربراتوری به اندازه 12 خودرو آلودگی ایجاد می‌کند.

معاون رئیس جمهور در پایان گفت: 60 هزار خودروی دیزلی در تهران عمرشان تمام شده است اما شاهد تردد آنها در سطح شهر تهران هستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین