|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۴۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
در مرحله اول این طرح، 21 هزار و 288 کودک و دانش آموز بین 6 تا 11 سال بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان شناسایی شده اند که با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های مردم نهاد و خیریه حمایت های اجتماعی برای بازگشت آنان به چرخه آموزش انجام می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی کمک به بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل ( سنین 6 تا 11 سال) به چرخه آموزش موسوم به "مشق ما" در این استان آغاز شد.

به گزارش اداره‌کل تعاونف کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده افزود: سیستان و بلوچستان اولین استانی است که این طرح با مشارکت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش و موسسات و سازمان های خیریه و مردم نهاد در آن اجرا می شود.

وی گفت: در مرحله اول این طرح، 21 هزار و 288 کودک و دانش آموز بین 6 تا 11 سال بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان شناسایی شده اند که با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های مردم نهاد و خیریه حمایت های اجتماعی برای بازگشت آنان به چرخه آموزش انجام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با وجود اقدامات موثری که در زمینه بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش طی چند سال گذشته در سیستان و بلوچستان انجام شده، اما نیاز است تا برای رفع این نقیصه اجتماعی تلاش های بیشتری صورت گیرد.

جهاندیده با بیان اینکه اساسی ترین و بدیهی ترین حق یک فرد در جامعه، فراگیری تعلیم و تربیت است افزود: تلاش می شود تا با توجه به نگاه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مقوله کودکان بازمانده از تحصیل، در مراحل بعدی در سنین بالاتر نیز افراد شناسایی و اقدامات لازم برای بازگشت آنها به چرخه آموزش فراهم شود.

معاون اداره آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: با همکاری وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش، در مرحله اول این طرح بیش از 96 هزار کودک بازمانده از تحصیل (سنین 6 تا 11 سال) در کشور شناسایی شده اند.

لیلا توحیدنیا با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در کشور بصورت پایلوت در سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود، افزود: با توجه به هماهنگی و هم افزایی بسیار خوب دستگاههای ذی ربط و موسسات مردم نهاد این استان، امیدواریم تا بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش در سیستان و بلوچستان به‌خوبی انجام شود.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین