|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۴۵۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
«الیزابت وارن» سناتور دمکرات ایالت ماساچوست و منتقد سرسخت «دونالد ترامپ» روز دوشنبه در تلاش برای شکست رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور، گامی بزرگ به سوی نامزدی برای این انتخابات برداشت.
 اولین رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا به میدان آمدبه گزارش دو خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپرس، این سناتور 69 ساله که از سال 2013 سناتور ایالت ماساچوست در مجلس سنا بوده، دمکراتی مترقی است.

وی گفته است که کمیته ای مقدماتی برای انتخابات ریاست جمهوری دایر می کند تا زمینه جمع آوری وجوهات لازم برای کارزار انتخاباتی را برای وی فراهم آورد.

سناتور وارن در پیامی ویدئویی که در توییتر منتشر شد، گفت: طبقه متوسط آمریکا، تحت فشار است.

وی افزود: هر کس در آمریکا باید بتواند سخت کار کند، با همان مجموعه قوانین یکسان، بازی کند و از خود و عزیزانش مراقبت به عمل آورد. این همان چیزی است که برایش می جنگم و به همین دلیل، کمیته ای مقدماتی برای رئیس جمهوری تشکیل می دهم و به حمایت شما نیاز دارم.

وارن یکی از سناتورهایی است که مدام با ترامپ جدال لفظی داشته است. ترامپ نیز بارها وارن را مورد تمسخر قرار داده و وی را «پوکوهانتس» نامیده است.

پوکوهانتس یک زن بومی آمریکایی بود که در سده هفدهم می زیست و در تاریخ آمریکا به خاطر مبارزاتش با ساکنان مناطق استعماری در «جیمزتاون» (ویرجینیای امروزی)، معروف است.

براساس این گزارش، وارن یک دهه پیش در جریان بحران مالی که درخواست ها برای حمایت بیشتر از مصرف کنندگان مطرح بود، به عرصه ملی آمریکا پای نهاد.

وی خیلی زود به یکی از لیبرال های مطرح حزب دمکرات تبدیل شد و در برخی موارد حتی با مقام های دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا به دلیل واکنش شان به آشفتگی بازار، وارد نزاع شد.

وارن در پیامی به حامیان خود گفت که برنامه اش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را اوایل سال نو میلادی رسما اعلام می کند.

وی مطرح ترین دمکراتی است که تا این لحظه برای رقابت با ترامپ در انتخابات 2020 پا به میدان گذاشته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین