|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۲۴۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
نبیل رجب یک زندانی عقیدتی است و اینکه او دو سال را پشت میله‌های زندان بگذراند که از آن دو سال نیز ۹ ماه سخت را در حبس انفرادی که در حد شکنجه است، سپری کند، بسیار شرم‌آور است.
 عفو بین‌الملل به شدت از محکومیت نبیل رجب، فعال حقوقی بحرینی انتقاد کرده و حکم حبس صادر شده در حق او را نادیده گرفتن عدالت دانست.

 عفو بین‌الملل امروز (دوشنبه) به شدت از حکم پنج سال حبسی که از سوی دادگاه فرجام‌خواهی در حق نبیل رجب صادر شده، انتقاد کرد.

این حکم به دلیل توییت‌های منتسب به نبیل رجب در انتقاد از مشارکت بحرین در جنگ یمن صادر شد.

به نقل از سایت العهد، صفحه رسمی این سازمان به نقل از لین معلوف، مدیر پژوهش‌های خاورمیانه آن اعلام کرد: حکمی که امروز صادر شد، ننگین بوده و به منزله نادیده گرفتن عدالت است. تصمیم برای تایید محکومیت نبیل رجب و صدور حکم پنج سال حبس برای او تنها به جرم انتشار توییت‌هایی که در آن نظر خود را بیان کرده است، نشان می‌دهد که دستگاه عدالت بحرین تنها یک "نمایش مضحک" است و برخورد مسئولان بحرینی با نبیل رجب کاملا غیر قابل قبول است.

معلوف همچنین گفت: نبیل رجب یک زندانی عقیدتی است و اینکه او دو سال را پشت میله‌های زندان بگذراند که از آن دو سال نیز ۹ ماه سخت را در حبس انفرادی که در حد شکنجه است، سپری کند، بسیار شرم‌آور است.

این مسئول عفو بین‌الملل افزود: به جای اینکه رنج‌های او ادامه یابند و او متهم شده و به چند سال حبس محکوم شود، مسئولان بحرینی باید این محکومیت و حکم صادر شده علیه او را لغو کرده و این فعال حقوقی را فورا و بدون قید و شرطی آزاد کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین