|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
کد خبر: ۲۴۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
بحث مفصلی محضر آقای هاشمی (رحمت الله علیه) پیرامون عملیات کربلای پنج شد. آقای هاشمی اصرار داشتند که عملیات کربلای ۵ صورت گیرد. تصور این بود که با توجه به چسبندگی که بین عملیات کربلای چهار و کربلای پنج وجود داشت، دشمن در عملیات کربلای پنج نیز هوشیار است.
 فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: بعد از عملیات کربلای۴، بحث مفصلی محضر آقای هاشمی (رحمت الله علیه) پیرامون عملیات کربلای پنج شد. آقای هاشمی اصرار داشتند که عملیات کربلای ۵ صورت گیرد.

سردار قاسم سلیمانی امروز دوشنبه ۱۰ دی در تماس تلفنی با برنامه «حالا خورشید» درخصوص حواشی توئیت محسن رضایی درباره عملیات کربلای چهار گفت: ما با فاصله کمتر از ۱۵ روز عملیات کربلای ۵ را که پیچیده‌تر از کربلای ۴ بود انجام دادیم و بزرگ‌ترین موفقیت را به دست آوردیم‌. خود بنده هم در عملیات کربلای۴ بودم و بلافاصله وارد عملیات کربلای۵ شدیم، آن وقت موافق نبودیم‌.

وی افزود: بحث مفصلی محضر آقای هاشمی (رحمت الله علیه) پیرامون عملیات کربلای پنج شد. آقای هاشمی اصرار داشتند که عملیات کربلای ۵ صورت گیرد. تصور این بود که با توجه به چسبندگی که بین عملیات کربلای چهار و کربلای پنج وجود داشت، دشمن در عملیات کربلای پنج نیز هوشیار است.

فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از صحبت های خود نیز یادآور شد: هیچ وقت در میدان نگاه نمی‌کردیم که در صحنه مقابل چه اتفاقی می‌افتد و چون فرماندهی مثل امام داشتیم مثلا در عملیات مهران و کربلای یک را عملیات مهمی نمی‌دانستیم، وقتی آقای هاشمی در قرارگاه حاضر شدند و اعلام کردند امام با این لفظ لطیف فرموده «به بچه‌ها بگویید مهران را پس بگیرند»، این انگیزه ما شد. هیچ وقت صحنه جنگ درگیر موضوعات نفسانی این‌گونه نبود و همیشه بر مبنای تکلیف عمل می‌کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین