|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۴۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
لایحه بودجه به کمیسیون های تخصصی مجلس رفته و نیاز است که رییس کمیته ملی المپیک که نشان داده قدرت لابی‌گری زیادی با حاکمیت دارد، هر چه زودتر دست به کار شود و بتواند سهم بیشتری از بودجه سال آینده را برای کمیته ملی المپیک بگیرد.
 بودجه اعلامی برای کمیته ملی المپیک قطعا نمی‌تواند تمام نیازهای فدراسیون‌ها را در راه رسیدن به المپیک 2020 برطرف کند، از این رو باید دید صالحی امیری برای افزایش بودجه چه قدمی برمی دارد.

کمیته ملی المپیک از مدت‌ها قبل رایزنی خود را برای افزایش بودجه سال 98 با نوبخت رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه انجام داد تا بتواند میزان آن را به رقم قابل توجهی برساند. رایزنی کمیته ملی المپیک به گونه‌ای بود که در نهایت بتواند حداقل 100 میلیارد بودجه بگیرد و از این طریق بودجه فدراسیون‌ها را برای سال 98 افزایش دهد.

اما زمانی که لایحه بودجه سال 98 منتشر شد، سهمی که برای کمیته ملی المپیک در نظر گرفته شده بود با آنچه کمیته ملی المپیک پیش‌بینی کرده بود، فاصله داشت.

بودجه کمیته ملی المپیک برای سال 98، 74 میلیارد و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده و نسبت به سال 96 تنها 5 میلیارد  و 808 میلیون  و 400 هزار تومان افزایش داشته است. این اتفاق در حالی رخ داده که فدراسیون‌ها برای کسب سهمیه المپیک باید تلاش کنند و سیستم کسب سهمیه المپیک هم سخت شده به طوری که در اکثر رشته ها نیاز به حضور بیشتر در مسابقات گزینشی و جمع کردن امتیاز است که در این راه افزایش قیمت ارز به دغدغه بزرگی برای فدراسیون ها تبدیل شده و این مساله جدا از تجهیزاتی است که برخی رشته ها نیاز دارند.

کمیته ملی المپیک در نظر داشت با افزایش بودجه خود به دنبال آن بودجه فدراسیون‌ها را افزایش دهد تا از این طریق با توجه به افزایش قیمت ارز به آنها کمک کند اما این مقدار بودجه چندان نمی‌تواند گره گشای مشکلات فدراسیون ها باشد. در این میان تمام نگاه ها به سمت صالحی امیری است که با انجام لابی‌هایی بتواند بودجه کمیته را افزایش دهد.

لایحه بودجه به کمیسیون های تخصصی مجلس رفته و نیاز است که رییس کمیته ملی المپیک که نشان داده قدرت لابی‌گری زیادی با حاکمیت دارد، هر چه زودتر دست به کار شود و بتواند سهم بیشتری از بودجه سال آینده را برای کمیته ملی المپیک بگیرد.

سال گذشته هم صالحی امیری پس از انجام انتخابات، به دنبال افزایش بودجه رفت  و در نهایت بودجه کمیته ملی المپیک 17 میلیارد افزایش داشت.

 اکنون هم باید دید صالحی امیری می‌تواند با رایزنی، اعتبارات بیشتری را وارد کمیته ملی المپیک کند؟ چرا که در غیر این صورت روزهای سختی در انتظار ورزش ایران خواهد بود و این مقدار بودجه فعلی نمی‌تواند نیازها و مشکلات فدراسیون ها را در راه رسیدن به المپیک 2020 برآورده کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین