|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۴۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح نتیجه بررسی‌های کمیته ویژه پیگیری سانحه اتوبوس دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد پرداخت.
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح نتیجه بررسی‌های کمیته ویژه پیگیری سانحه اتوبوس دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد پرداخت.

به گزارش تسنیم ، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ارتباطی زنده با بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما به بیان نتیجه بررسی‌های کمیته پیگیری ویژه سانحه اتوبوس دانشجویان واحد علوم و تحقیقات پرداخت.

طهرانچی ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان این حادثه گفت:‌ من از لحظات اول این حادثه با تمام توان در خدمت این عزیزان بودم. حادثه ابعاد مختلفی داشت که بخشی از ابعاد آن عزیزان حادثه دیده ما بودند.

وی افزود:‌امروز حدود سه ساعت در جمع دانشجویان واحد علوم و تحقیقات بودم و به شکل چهره به چهره به سخنان مطرح شده از سوی دانشجویان گوش کردم.

طهرانچی گفت:‌ این حادثه علاوه بر 10 نفری که ما از دست دادیم، 25 مجروح داشت که باید در این پنج روز همت می‌کردیم و با تمام توان در خدمت این عزیزان می‌بودیم. خوشحالیم که 9 نفر از مجروحان این سانحه از بیمارستان ترخیص شدند ولی 16 نفر از این عزیزان همچنان در بیمارستان بستری هستند که حال دو نفر از آنها نسبتا وخیم است و نیازمند دعای مردم عزیزمان هستند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه مطالب دانشجویان بعضا ریشه در گذشته دارد، گفت: وقتی که دانشجویان شنیدند که دانشگاه چگونه در یک سال اخیر پس از قبول مسئولیت آقای دکتر ولایتی، چگونه شفافیت مالی در دانشگاه به وجود آمده و دغدغه دانشجویان، دغدغه اول مسئولان دانشگاه شده است.

طهرانچی خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر طوری پیگیری شده بود که قراردادهای که تا پایان سال اعتبار داشت، مناقصات و اقدامات قانونی صورت گرفته بود تا فردای این حادثه کل شرکت ترابری دانشگاه آزاد جایگزین شود.

وی تاکید کرد: پس از این حادثه باید کسانی که در نظارت کوتاهی کرده بودند به سرعت شناخته می‌شدند چراکه وقوع چنین حوادتی در هیچ جای کشور شایسته نیست و در دانشگاه به طریق اولی.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: اگر امروز در جمع دانشجویان اعلام کردم که از طرف کسانی که در گذشته قصور کردند از شما عذرخواهی می‌کنم ولی من به این بسنده نمی‌کنیم. ما باید محیط دانشگاه را محیط امنی داشته باشیم و مدیریتی بهتر بر دانشگاه آزاد داشته باشیم.

طهرانچی با اشاره به نتیجه تحقیقات کمیته ویژه پیگیری این سانحه گفت:‌ در تاریخ سوانح این چنینی بی سابقه بوده که یک روز پس از سانحه جلسه تشکیل شود و ابعاد سانحه به دقت بررسی شود. در این راستا از آقای جعفری دولت آبادی به عنوان دادستان تهران تشکر می‌کنیم ولی ما منتظر قوه قضاییه نشدیم و یک روز پس از سانحه قرارداد و ابعاد قرارداد و کسانی که در این قراردادها قصور داشتند مورد بررسی قرار گرفتند و مدیرانی که در انعقاد قرارداد نقش داشتند، احضار شدند و سریعا در جهت پاسخگویی به اذهان عمومی عمل شد و در مرحله اول کسانی که در انجام وظایف خود کوتاهی کردند، عزل و به محاکم قضایی معرفی شدند.

وی درباره اقدامات دانشگاه آزاد برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه گفت: ما در این مسئله دو بخش داریم. یکی درباره دانشگاه علوم و تحقیقات که در منطقه سوق الجیشی خاصی قرار گرفته و در 30 سال اخیر برای نصب کارد ریل و سرعت گیرهای خاص کوتاهی‌های صورت گرفته است. اقدامی که ما در راستای ایمن سازی مسیر این دانشگاه انجام دادیم این بود که مسئله قرارداد شرکت پیمان‌کار جدید برای ایمن سازی جاده مسیر حمل و نقل داخل دانشگاه انجام شد.

طهرانچی ادامه داد: اقدام دیگری که در دستور کار قرار گرفت این بود که در سراسر کشور و در 440 شعبه دانشگاه آزاد در کشور دستور العملی برای ایمن سازی اماکن دانشگاه آزاد ابلاغ شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین