وی با بیان اینکه عمر قطارها 720هزار کیلومتر است، افزود: بر اساس عمر قطارها آنها نیازمند تعمیرات اساسی هستند که این موضوع با پیمایش اپراتوری ، میانی و اورهال صورت می گیرد. به طوری که برخی قطعات در دوره اورهال نیازمند تعویض هستند اما اگر زمان تعمیرات به خوبی رعایت شود به ندرت موضوع تعویض قطعات و وقوع حوادث اتصالی پیش میآید.
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه حتی وقوع یک مورد از حوادث اتصالی در قطارهای مترو را اضافه می دانیم، تصریح کرد: در حال حاضر امنیت خطوط مترو در حد قابل قبول است و در ساختار کنونی آن بروز آتش سوزی وجود ندارد.
وی افزود: تنها در قطارهای دی سی در زمان ترمزگیری انرژی به سقف منتقل می شود اما اگر لابه لای المنت ها غبار یا آشغالی وجودداشته باشد ممکن است منجر به اتصالی شود.
تشکری هاشمی از اصحاب رسانه خواست حوادث مترو را به صورت موضوعی نگاه نکنند بلکه ایمنی مسافران مترو را در صدها سفر شهری مورد توجه قرار دهند که در آنها ایمنی برقرار است.