|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۹
کد خبر: ۲۴۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
معاون پارلمانی رییس جمهوری اضافه کرد: رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام برای جهان اسلامی شخصیتی جامع بود و به جهان اسلام فکر می کرد و در سفرهای خارجی به شدت مورد علاقه علمای اهل سنت قرار می گرفت.
  معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: آیت الله «سید محمود هاشمی شاهرودی» برای جهان اسلامی شخصیتی جامع بود که رحلت ایشان نه فقط برای ایران بلکه برای جهان تشیع و جهان اسلام ضایعه ای بزرگ بود.

 «حسینعلی امیری» امروز- شنبه - در آیین بزرگداشت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که امروز- شنبه- با حضور مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: من مدتی هم در حوزه، شاگرد آیت الله هاشمی شاهرودی و هم در قوه قضاییه معاون ایشان بودم. در دوره ای هم در شورای نگهبان افتخار خدمت داشتم.

وی بیان کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی شخصیتی جامع، عالمی عامل و با ذهنی جوان، اطلاعات بسیار وسیع هم در فقه اسلامی و هم در فقه مذاهب دیگر داشت.

معاون پارلمانی رییس جمهوری اظهار داشت: رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اخلاقی بسیار نیکو داشت که این ویژگی ها از وی، شخصیتی مبرز، دوست داشتنی، فقیه و مجتهد و متخلق به اخلاق نبوی و رفتار علوی ساخته بود.

امیری عنوان کرد: در مدتی که در خدمت آیت الله هاشمی شاهرودی بودم از هر جهت برای ما کلاس درس و اخلاق و همچنین مدیریت اسلامی بود.

وی کار کردن در محضر آیت الله هاشمی شاهرودی را بسیار شیرین توصیف کرد و گفت: تی در مباحث مختلف 17 تا 18 ساعت وقت می گذاشتیم اما وی از آنچنان حسن خلقی برخوردار بود که به هیچ وجه احساس خستگی نمی کردیم.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی مجاهد و انسانی خوش نفس بود. وی مطلقا اهل ریا نبود و تنها اهل ذکر بود.
امیری با یادآوری این که در بسیاری از سفرهای خارجی همراه آیت الله هاشمی شاهرودی بودم، خاطرنشان کرد: ایشان در مجامع علمی خارج از کشور از جمله در اندونزی، مالزی، مراکش بحث های علمی خیلی خوبی با علمای بلاد اسلامی داشت. آیت الله شاهرودی در یکی از مجامع علمی در مراکش جلسه ای داشت که قرار بود دو ساعت مناظره علمی داشته باشد اما مجلس به حدی گرم و جذاب شد که تقریبا تا اذان صبح طول کشید.

معاون پارلمانی رییس جمهوری اضافه کرد: رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام برای جهان اسلامی شخصیتی جامع بود و به جهان اسلام فکر می کرد و در سفرهای خارجی به شدت مورد علاقه علمای اهل سنت قرار می گرفت.

**محسن هاشمی: یاد آیت الله شاهرودی همیشه زنده است

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران نیز در حاشیه این مراسم گفت: آیت الله شاهرودی از جوانی در داخل و خارج کشوردر خدمت اسلام بود.

وی اظهار داشت: ایشان مسئولیت های مهمی را پذیرفت و در همه این مسئولیت ها نیز موفق عمل کرد.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: یاد و خاطره آیت الله شاهرودی در جهان اسلام و در میان دوستداران انقلاب همواره زنده است.

**قاضی سراج: آیت الله شاهرودی در همه زمینه های قضایی مصمم بود

ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز در حاشیه مراسم ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به خدمات 40 ساله رییس فقید مجمع گفت:ایشان چهره ای مصمم و در عین حال بشاش داشت و در همه زمینه های قضایی مصمم بود.

قاضی سراج با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی فعالیت خود را به صورت جدی انجام می داد، خاطرنشان کرد: وی در رابطه با قوانینی که در زمان فعالیت شان وجود داشت اعم از آیین دادرسی و قانون مجازات اسلامی و احیای مجدد دادسرا نقش به سزایی ایفا کرد.

رییس بازرسی کل کشور همچنین اظهار داشت: آیت الله شاهرودی درمورد زندانیان و موضوع زندان زدایی تقریبا نقش اول را اجرا کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری، شامگاه دوشنبه سوم دی ماه در 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین