|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۴۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲
رئیس جمهوری سودان در واکنش به اعتراض‌های مردمی اخیر به وضعیت بد اقتصادی و گرانی برخی اقلام و کالاها، گفت که «دولت‌های بزرگ» به دنبال به زانو درآوردن مردم سودان هستند.
 رئیس جمهوری سودان در واکنش به اعتراض‌های مردمی اخیر به وضعیت بد اقتصادی و گرانی برخی اقلام و کالاها، گفت که «دولت‌های بزرگ» به دنبال به زانو درآوردن مردم سودان هستند.

به گزارش فارس، رئیس جمهوری سودان اعتراض‌های مردمی اخیر در این کشور را منشأ خارجی دانست و گفت که برخی کشورها به دنبال باج‌ خواهی از سودان هستند.

شبکه «بی‌بی‌سی» عربی پنجشنبه (۶ آذر) گزارش داد که «عمر البشیر» طی سخنرانی در مراسم دانش آموختگی نظامیان سودانی در خارطوم، پایتخت سودان گفت که سودان و برخی از کشورهای عربی با خطرات و تهدیدهایی از سوی برخی کشورهای بزرگ مواجه هستند.

او گفت که این قدرت‌های به دنبال باج خواهی سیاسی و اقتصادی از سودان بوده تا این کشور را به «زانو درآوردند».

البشیر گزارش اخیر سازمان عو بین‌الملل در مورد کشته شدن ۳۷ تن از معترضان در تظاهرات اخیر را مردود دانست. وزیر کشور سودان اخیرا گفته تنها ۱۷ نفر در تظاهرات اخیر کشته شده‌اند و آمار ۳۷ نفر دروغ است.

رئیس جمهوری سودان با این حال از کشته شدن معترضان در تظاهرات اخیر ابراز تأسف کرد و گفت که به زودی و طی روزهای آینده افراد بازداشت شده در این تظاهرات آزاد خواهند شد.

عمر البشیر که از سال ۱۹۸۹ تا به امروز رئیس جمهور سودان بوده، مدعی شد که دولتش از حقوق مشروع و خواسته‌های ملت‌های عرب حمایت می‌کند و در کنار آن‌ها ایستاده است.

تظاهرات مردمی در سودان به وضعیت بد معیشتی و اقتصادی از یک هفته پیش در شهرهای شرقی این کشور آغاز به پایتخت این کشور و سایر شهرها کشیده شد.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، از آغاز این تظاهرات ۳۷ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

 رئیس‌جمهور سودان دوشنبه این هفته با هدف آرام کردن اعتراضات مردمی وعده داد که اصلاحات حقیقی در کشور اجرا کنند اما با وجود این وعده‌ها فردای آن روز (سه‌شنبه) تظاهرات‌های مردمی کما کان به قوت خود ادامه پیدا کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین